2 צפייה בגלריה
(צילום: אלי מנדלבאום, שאול גולן)
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס לראשונה הערב (ראשון) למו"מ התקוע עם הליכוד. "נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה במהירות האפשרית, שתעשה טוב ותוביל מדיניות ימין אמיתית". הוא הוסיף: "לא ייתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים, יסיתו נגדינו ויכפישו אותנו".
סמוטריץ' אמר את הדברים ברקע התעמרויות והשתלחויות חריפות נגדו ונגד מפלגתו ברשתות החברתיות, שכללו בין היתר את הטענה כי דרישותיו במשא ומתן הקואליציוני הן מוגזמות. במקביל, ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב לדבריו של סמוטריץ' בטוויטר וכתב כי "בצלאל הוא שותף ראוי ונאמן, אבל מה שהוא עושה כאן זה שיטות של השמאל".
יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר בתגובה לדברי סמוטריץ': "ידידיי למחנה הלאומי, בואו וגלו אחריות. בואו נתכנס לחדר אחד עד שיצא עשן לבן. בואו נפסיק את המלחמות המיותרות בחוץ. הגיע הזמן לממשלת ימין אמיתית, הציבור שבחר בנו מחכה".
סמוטריץ' דורש לקבל את תיק הביטחון או האוצר, ובליכוד דחפו לקיום פגישה בינו לבין יו"ר ש"ס, אריה דרעי, במטרה שהשניים יכריעו ביניהם מי יכהן כשר האוצר. עם זאת, ובהתאם להצהרתו של סמוטריץ', בציונות הדתית הבהירו מוקדם יותר כי לא ייכנעו לתכתיבים של הליכוד. "אין לנו שום עימות מול דרעי", אמרו גורמים במפלגה.
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
הציונות הדתית על דרעי: "מגבים את דרישתו לאוצר, בליכוד מנסים להפוך את זה לוויכוח עם סמוטריץ'"
(צילום: עמית שאבי )
עוד נמסר: "אנחנו מגבים ב-100% את דרישת דרעי לאוצר. האינטרס של הליכוד להפוך את זה לוויכוח בין דרעי לסמוטריץ' הוא מובן, אבל אנחנו לא שם, ולא ניכנס לפינה הזאת". לדברי הגורמים, דרעי כלל לא צריך לסגת מדרישתו לתיק האוצר, והפתרון הסביר לטענתם הוא שסמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון.
על רקע הטענות ההדדיות הקשות בין הליכוד לציונות הדתית בנוגע להתנהלותן, צוותי המו"מ של שתי המפלגות אמורים להיפגש מחר. בליכוד האשימו את הציונות הדתית בכך שהם ממשיכים את דרכו של בנט, ועוסקים, לדבריהם, בסחטנות לא פרופורציונלית לגודל המפלגה בממשלה הבאה. בציונות הדתית, מנגד, העלו את החשש שאם לא יכהנו במשרדים הבכירים - נתניהו יוכל להשתחרר מהתחייבותו ליישם מדיניות ימין, ומתכוונים לעמוד על הדרישה.