3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ נפתלי בנט
ניצן הורוביץ נפתלי בנט
הורוביץ דורש פיצויים בתמורה להגבלות
(צילום: מוטי מילרוד, אלכס קולומויסקי )
ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (שני) דיון עם צמרת משרד הבריאות, ודן עם השר ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרד נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס והפרויקטור סלמאן זרקא על הצעדים הבאים שיש לנקוט למניעת ההתפרצות המחודשת של הקורונה בחסות האומיקרון.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

לאחר הערכת מצב, במשרד הבריאות הציעו להגביל התכנסויות בחללים סגורים ל-100 בני אדם ובאירועים ללא מקומות מסומנים שכוללים אוכל עד 300 בני אדם. מאחר שלא מדובר בהצעה מגובשת לגמרי, עלו רעיונות נוספים, כמו הגבלה של עד 1,000 משתתפים באירועי תרבות סגורים עם מקומות ישיבה מסומנים, החזרת מתווה האירועים ("התו השמח"), צמצום של 50% בנוכחות במקומות העבודה והרחבה של התו הירוק לכל החנויות.
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
ממליצים על הקשחת ההגבלות. אלרעי-פרייס ונחמן אש
(צילום: עמית שאבי)
עם זאת, הורוביץ התנה את המגבלות במתן פיצויים ממשרד האוצר - שלא מוכן לדון בכך בשל המספר הנמוך של החולים במצב קשה (שעומד הערב על 83). בישיבה משתתפים גם המשנה ליועמ"ש, הממונה על התקציבים במשרד האוצר וגורמי מקצוע נוספים.

אחוז החיוביים הוכפל, קריאותיו של בנט לחסן ילדים לא נענות

מתוך כ-64 אלף בדיקות שפוענחו מאז חצות, 1.47% היו חיוביות. מדובר במספר גבוה באופן משמעותי מהנתונים בשבועות האחרונים שעמדו על כ-0.6%. מאז חצות אובחנו 939 חיוביים לקורונה וסביר להניח שגם היום מספר המאומתים יהיה גבוה מ-1,000 כמו אתמול. בנוסף, מקדם ההדבקה עומד על 1.22 – דבר המעיד על התפשטות המגפה.
מספר החולים הקשים שהיה יציב יחסית עד כה, עלה כעת מ-81 ל-83. מהנתונים של משרד הבריאות עולה כי כ-75% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. בקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 60, שיעור הלא מחוסנים גבוה יותר והוא עומד על 84.4%.
3 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בבועיינה-נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבועיינה-נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבועיינה-נוג'ידאת
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,232 חולי קורונה, שני האחרונים ביום שישי. עם זאת, משרד הבריאות נוהג לעדכן על פטירות באיחור, לכן ייתכן שהמספר גבוה יותר וגם משבת נפטרו חולים. עוד עולה מהנתונים כי מתחילת החודש נפטרו בארץ 30 חולי קורונה.
כמו כן, למרות הקריאות החוזרות ונישנות של ראש הממשלה נפתלי בנט לישראלים להתחסן – שיעורי ההתחסנות, בעיקר בקרב ילדים, נמוכה מאוד. מהנתונים עולה כי רק 8% מבני ה-5 ו-13% מבני 6 עד 11 התחסנו נגד במנת החיסון הראשונה. משקלול הנתונים עולה כי רק כ-12.5% מבני 5 עד 11 – כלומר אחד מכל שמונה ילדים בגילים אלה – התחסנו.