2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מדבר על כוונתו לבקר ב אזור האסון שריפה ב הוואי
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מדבר על כוונתו לבקר ב אזור האסון שריפה ב הוואי
"למעשים שלנו יש את הכוח להשפיע על האומה שלנו". ביידן
(צילום:רויטרס , Kevin Lamarque)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הערב (שישי) ברכה לרגל ראש השנה, שבה אמר כי "בעוד משפחות יהודיות מתאספות סביב שולחן החג וטובלות בשמחה תפוחים בדבש, אנו מזכירים לעצמנו שאף פעם לא מאוחר מדי לשנות ולהתחיל מחדש. למעשים שלנו יש את הכוח להשפיע על הגורל שלנו, על האומה שלנו ועל העולם שלנו". ביום רביעי הקרוב צפוי ביידן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי עצרת האו"ם, לאחר תקופה של יחסים מתוחים בצל קידום המהפכה המשפטית.
"הערב בשקיעה יחגגו קהילות יהודיות בארה"ב וברחבי העולם את ראש השנה - יום הדין, יום השנה לבריאת העולם ותחילתה של שנה יהודית חדשה", פתח ביידן את ברכתו. "לאורך כל הימים הנוראים – החל בראש השנה, המשך 10 ימי תשובה וכלה ביום הכיפורים – קול השופר המרגש קורא לנו לבחון את אופיינו והתנהלותנו. תפילות מעומק הלב מזמינות אותנו לתקן את מערכת היחסים שלנו זה עם זה, עם עצמנו ועם אלוהים. וטקס התשליך, המסמל השלכת חטאינו, מעורר בנו השראה ללמוד מהטעויות שלנו ולהתחייב לעשות טוב יותר בעתיד. בזמן רוחני זה של הרהור וכפרה, אנו גם מעודדים מהתקווה ששנה חדשה מביאה".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
ייפגש עם ביידן ביום רביעי. נתניהו ורעייתו שרה שצפויה ללוות אותו בביקור בארה"ב
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ביידן המשיך את ברכתו: "תמיד האמנתי שהמסר של ראש השנה הוא אוניברסלי. כאמריקנים, יש כוח שטמון בכל אחד מאיתנו להפוך את המדינה שלנו לחופשית והוגנת יותר, לשנות את הסיפור שלנו ולרפא את נשמת האומה שלנו. במהלך החגים ובשנה הקרובה, הבה נאזור את האומץ להרהר במי שאנחנו ולהעניק חמלה, אהבה וחסד לכולם. הבה נחגוג ונגן על דורות של יהודים אמריקנים שערכיהם, תרבותם ותרומתם עיצבו אותנו כאומה והעשירו כל חלק בחיים האמריקניים. ובואו נזכור את הערכים המשותפים שקושרים אותנו יחד זה אל זה".
את ברכתו סיכם ב"איחולים חמים לכל החוגגים את ראש השנה בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם" מטעמו ומטעם רעייתו ג'יל. "מי ייתן וכולנו נירשם בספר החיים. שתהיה שנה טובה, בריאה ומתוקה".
גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם ברכה לראש השנה: "שנה טובה לכל הקהילות היהודיות באוקראינה וברחבי העולם, מאחל שהשנה החדשה תביא להתחלה חדשה ותקווה לעתיד טוב יותר. הלוואי שהיא תחזק את כוחות הטוב כדי שיוכל לנצח את הרשע, והשלום ישוב לשכון".