רותם גבאי, המאבטחת שנפצעה באורח קל בפיגוע בעמדת השמירה בכניסה למישור אדומים, מתייחסת לראשונה לתיעוד שבו נראה המחבל מנסה לעשות שימוש בנשקה - ולירות בה ובמאבטח שהיה איתה. "הוא דקר אותי, המשקפיים עפו - והוא הצליח לחטוף את הנשק", סיפרה.

1 צפייה בגלריה
רותם גבאי
רותם גבאי
גבאי ורגעי הפיגוע במישור אדומים
בתיעוד נראים גבאי ושקד, המאבטח שאיתה, כשהם עוזבים את החדר אחרי הירי במחבל, שבינתיים מתחמש בנשק שהותירו מאחור. הם מיד התנפלו עליו - ובתום מאבק הצליחו לנטרל אותו. לדברי גבאי, "כשהוא הרים את ה-M16 לעברנו, היה לנו מעצורים בנשק. אז קפצתי עליו לנטרל אותו".
בשיחה עם ynet היא משחזרת: "בשעות הערב של יום ראשון הגיע רכב לכניסה, ותוך שניות יצא מחבל והתחיל לדקור את השותף שלי. הוא ספג דקירות לווסט ותפעל את האירוע, ובעט את המחבל אחורה בקרב מגע. לאחר מכן המחבל פנה אליי, בזמן שאני דורכת את הנשק הארוך. הוא דקר אותי בראש וכתוצאה מכך המשקפיים שלי עפו. השותף שלי הצליח להשתלט על עצמו אחרי שחטף לא מעט דקירות, ואז צעק שהמחבל מתעסק בנשק שהצליח לחטוף ממני כשדקר אותי".
"בשלב הזה היו לנו מעצורים בכלי הנשק האישיים", הוסיפה. היא הסבירה מדוע עזב את העמדה: "היה לנו חשש ממשי שעל המחבל יש מטען חבלה".
לדברי גבאי, "בתחילת הסרטון רואים שהנשק עליי. הנשק לא הופקר, הוא מחובר אליי. בשלב הזה היה מעצור באקדח ולאחר שזיהיתי שהמחבל מחזיק בנשק הארוך קפצתי עליו. אני מתאוששת בבית אחרי ניתוח לא קל בכלל ועדיין סובלת מכאבים, הייתה לי הזכות להגן על אנשים שאני אוהבת אני לא יודעת אם אני אחזור לעבודה".
המחבל הגיע לאזור התעשייה במישור אדומים ודקר בראשון בערב באמצעות סכין את השניים. מצבה של המאבטחת הוגדר קל-בינוני ומצבו של המאבטח הוגדר קל. השניים פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. המחבל נוטרל על ידי המאבטחים במקום וכעבור זמן קצר מותו נקבע בבית החולים.
הפיגוע היה האחרון בגל של פיגועים ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה. בשבת האחרונה נפצע קשה לוחם במילואים מגדוד 7018 מדריסה סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר שמדרום לחברון. הפיגוע התרחש ליד עמדת הפילבוקס מחוץ למחנה, והמחבל נוטרל. יום קודם לכן נפצעו חמישה לוחמים מדריסה באזור באזור צומת אדוריים, ליד כביש 60, שבהר חברון.
מדובר צה"ל נמסר כי מצבו של אחד מהם קשה, והיתר בינוני וקל. ביום חמישי בשבוע שעבר אירע פיגוע נוסף במחסום מזמוריה. המחבל שביצע אותו וחוסל, עבד כעובד קבלן בבית החולים הדסה. בפיגוע נפצעו שני אנשי כוחות הביטחון - צעירה ומאבטח. מצבם הוגדר קל-בינוני.