ההתעסקות האובססיבית של מדינה שלמה בלילה שלפני 7 באוקטובר 2023, במקום בשנים, בחודשים ובימים שקדמו לו, משרתת את האינטרס של אדם אחד: בנימין נתניהו.
ראש ממשלת ישראל עושה ויעשה כל מה שרק ניתן כדי להתמקד באירועי אותו לילה, מאחר שלא היה שותף להם, במקום לעסוק בקונספציה המדינית הכושלת שהוא עצמו הוביל במשך שנים. מדינה שלמה כבר יודעת מה היה הלו"ז של הרמטכ"ל, ראש השב"כ, אלוף פיקוד הדרום וראש אמ"ן בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, ולא שואלת את עצמה את השאלה הפשוטה ביותר: מי רצה לחזק את חמאס? מדוע ראש הממשלה טיפח כל כך את שלטון הארגון בעזה? כיצד זה ש-360 מיליון דולר בשנה הועברו לידי חמאס, במזומן, בברכת ובידיעת האיש שלא ידע דבר? ולא פחות חשוב מכך, מדוע כאשר המליצו ראשי השב"כ מאז יורם כהן, נדב ארגמן ורונן בר את ההמלצה החד משמעית בפני ראש הממשלה לצאת ל"מבצע עריפה", כלומר חיסולו של יחיא סינוואר ובכירים אחרים בחמאס, ראש הממשלה נתניהו לא קיבל את המלצתם?

1 צפייה בגלריה
נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר
(צילום: דנה קופל, רויטרס)
וכמה לא מפתיע שהדלפת סיפור הסימים מתרחשת בערוץ 14. וכמה לא מפתיע שמדובר בעבירת צנזורה חמורה. וכמה לא מפתיע שאפילו ההדלפה מעוותת, לא קרובה אפילו למציאות, והמגיש "חובב האמת" לא טורח לרגע לעצור, להזהיר, לשאול, אלא להיפך. הנה ההזדמנות של צופי ערוץ 14 להסתער שוב על מערכת הביטחון וקהילת המודיעין, והנה ההזדמנות של חסידי נתניהו לצאת להגנתו - כשבדרך הם רומסים את האנשים שמובילים כבר ארבעה חודשים וחצי את הלחימה הקשה מול חמאס ומול חיזבאללה. לרגע אפשר להשכיח מהצופים את העובדה שנתניהו הוא זה ששחרר מהכלא את סינוואר, וכך גם רבים אחרים מצמרת חמאס הנוכחית בחו"ל ובעזה, במסגרת עסקת שליט שבה נקבע רף בלתי נתפס לעסקאות מסוג זה: חייל אחד תמורת 1,027 אסירים שרבים מהם עם דם על הידיים.
כל רקטה שנורית כיום מעזה, כל אר-פי-ג'י, כל מנהרה שנחפרה, אינה תולדה של פאשלה מודיעינית שהתרחשה (והתרחשה) בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, אלא תוצאה של מדיניות מכוונת, טיפשית וכושלת שנמשכה שנים ונועדה לחזק את חמאס ולהחליש את הרשות הפלסטינית
רשימת המחדלים של נתניהו בנוגע לחמאס ארוכה, וצפויה להתארך עוד יותר כאשר תתקיים בדיקה של ממש באשר למחדלי מה שקדם ל-7 באוקטובר. כמה פעמים האיש שעמד בראש המערכת קיבל התרעות באשר לכוונות חמאס, כמה פעמים בדיוק קיבל המלצות לפגוע בראשי חמאס, כמה פעמים הזהירו אותו שלא להמשיך במימון חמאס, ועדיין, האיש התעלם מהכל ובשם האג'נדה הפוליטית שלו, להחליש את הרשות הפלסטינית ולחזק את חמאס, הוא אפשר את הפיכתו מארגון טרור מצ'וקמק ושולי לאימפריית טרור שגם לאחר חודשים של מלחמה בעזה עדיין לא הצלחנו להכריע אותה. כל רקטה שנורית כיום מעזה, כל אר-פי-ג'י, כל מנהרה שנחפרה, אינה תולדה של פאשלה מודיעינית שהתרחשה (והתרחשה) בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, אלא תוצאה של מדיניות מכוונת, טפשית וכושלת שנמשכה שנים ונועדה לחזק את חמאס ולהחליש את הרשות הפלסטינית.
צה"ל והשב"כ הם מערכות שיידעו לתחקר ולבדוק את כישלונותיהם. כבר עכשיו ראשי המערכות הללו קיבלו אחריות על הכישלון המודיעיני והמבצעי. אולם הדרג המדיני, ובעיקר ראש הממשלה, לא רק שאינם יודעים לבדוק את הכשלים שלהם - אלא גם מנסים להטיח אותם באחרים, לברוח מאחריות כמו מאש ולטעון שוב ושוב, שהאיש שמכהן בתפקיד ראש הממשלה כל כך הרבה שנים, שהוביל את המערכת, שידע גם ידע על סיפור הסימים, לא אשם, לא אחראי, לא ידע.
אלא שלמרבה הצער המדיניות שנתניהו הכתיב, הוביל, ניווט והנהיג, הצליחה בסופו של דבר. ב-7 באוקטובר בשעה 6:30 קיבלנו את ההוכחה ל"הצלחה" של נתניהו: מדינת ישראל פגשה חמאס חזק במיוחד ורשות פלסטינית כושלת.