האזינו: הדיווח של הנהגת למוקד

פיגוע הירי שהתרחש הבוקר (שלישי) בכביש הגישה ליישוב אבני חפץ שבשומרון הגיע לידיעת הרשויות באמצעות נהגת שלא נפגעה. בהקלטת הדיווח למוקד הביטחון נשמעת הנהגת מספרת בבהלה כי ניצלה בנס. "יצא מישהו עם רובה וירה עליי. יצאתי עכשיו מאבני חפץ ויצא מישהו משופה וירה עליי", אמרה. האזינו לדיווח הנהגת למוקד שבפתח הכתבה.
רן רוזן, שנפצע בפיגוע, משחזר

3 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
(צילום: מועצה אזורית שומרון )
3 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
(צילום: מועצה אזורית שומרון )
בפיגוע נפצע באורח קל רן רוזן, שמתגורר באבני חפץ. שמשת המכונית של רן בן ה-39 נופצה, גם מכסה המנוע חורר, אבל למרבה המזל הוא לא נפגע מהכדורים שנורו אלא רק מרסיסי זכוכית - וגם אלו פספסו במעט את עינו השמאלית. "100 מטר אחרי העיקול ביציאה מאבני חפץ, בכפר שופה, האטתי בפנייה ואני קולט מחבל מרסס אותי. אני רואה את הרשף יוצא מהקנה של הנשק, אני שומע את הפגיעות ברכב, וחטפתי רסיסים", סיפר. "מיד התקשרתי לזוגתי ולמשטרה".
הערב הפגינו תושבי השומרון במקום הפיגוע - סמוך לאבני חפץ. בהפגנה השתתפו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו יאיר קינד ויו"ר היישוב אבני חפץ אלי עין. התושבים קראו להשיב את הביטחון לאזור, להחזיר את המחסומים וגם לערוך מבצע צבאי לאיסוף נשק.
המפגינים בזירת הפיגוע
(צילום: מועצת שומרון)

3 צפייה בגלריה
יוסי דגן ראש מועצת שומרון באבני חפץ
יוסי דגן ראש מועצת שומרון באבני חפץ
(צילום: מועצת שומרון)
"אנחנו אומרים כאן לברברים הפחדנים שחושבים לירות כאן מהמסתור ולברוח כמו שפנים, אנחנו לא מפחדים מכם. אנחנו עומדים כאן בדרישה ברורה מהממשלה. אנחנו בחרנו בכם, אנחנו שלחנו אתכם כדי להיות ממשלה יהודית גאה ולא ממשלה מתרפסת שממשיכה את המדיניות המפקירה של הממשלה הקודמת. תתעשתו כבר!", אמר ראש מועצת שומרון דגן. "עם ישראל כולו מצפה מכם לסגור את המחסומים באופן מיידי. לא נסכים להיות ברווזים במטווח, ולא נקבל שיפקירו כאן חיי יהודים".
סגן ראש המועצה יאיר קינד אמר: "דמנו לא הפקר, דמנו לא מים! אנחנו דורשים משילות! אנחנו דורשים ביטחון!". יו"ר היישוב ציין כי תושבי שופה הם שכנים ועובדים ביישוב, אך המצב לדבריו לא יכול להימשך. "דורשים מהמדינה, מהצבא ומכל הרשויות את לנקוט בצעדים מידיים", אמר.
המחבל שביצע את הפיגוע יצא מרכב ופתח באש לעבר שלושה רכבים. הפיגוע התרחש שעה קלה לאחר שמרצועת עזה נורו שלוש רקטות לעבר ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים - עוד טרם ההסלמה בדרום הערב. השיגורים נעשו כנקמה על מותו של האסיר הביטחוני חאדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, שמת בכלא לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים.