משדר הבוקר של אולפן ynet (צילום: נויל האריס)

הגבורה של אמיר: בזכות תושייתו של רס"מ אמיר חורי ששילם בחייו בפיגוע בבני ברק נמנע אמש (שלישי) פיגוע קטלני הרבה יותר. דובר המשטרה אלי לוי סיפר לאולפן ynet כי חורי, שגם אביו שירת במשטרה, הסתער לעבר המחבל דיא חמארשה יחד עם שותפו לסיירת האופנועים ונטרל אותו רגע לפני שנפגע בעצמו - וכעבור זמן קצר מת מפצעיו.

הפיגוע בבני ברק - כתבות נוספות


"הגבורה הזאת הצילה חיים של הרבה מאוד אנשים ומנעה טבח של ממש", אמר דובר המשטרה. המפכ"ל קובי שבתאי שוחח עם אביו של אמיר ועם שותפו מהזירה ושיבח את תפקודם. הוא שחזר את השתלשלות האירועים, שהחלו סמוך לשעה 20:05, ואמר כי המחבל פתח את מסע ההרג בירי בשני גברים, וכמה מטרים משם ירה לעבר אדם נוסף. "לאחר מכן המחבל דילג 25 מטרים על הכביש ושוב ירה, ולמרבה המזל שני השוטרים שלנו, הסיירים מיחידת האופנועים של תחנת בני ברק, נתקלים בו, יורים לעברו ומנטרלים אותו", אמר.
"אני אומר באחריות כמי שהיה בזירה וראה מקרוב, הגבורה של השוטר שלנו מנעה פיגוע הרבה יותר גדול", הוסיף לוי והזכיר את גבורתם של מסתערבי מג"ב שחיסלו את המחבלים בחדרה.
6 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
הסתער ונטרל את המחבל לפני שנפגע בעצמו
(באדיבות המשפחה)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
( צילום: דנה קופל)
על ההיערכות להמשך המתיחות הביטחוני אמר לוי כי המפכ"ל שבתאי הורה בעקבות הפיגוע "להוריד לשטח" כ-1,000 שוטרים מהדרג המנהלי לטובת תגבור. "בימים האחרונים רואים יותר נוכחות של שוטרים בשטח, ולצד הנוכחות הגלויה הגברנו גם את המודיעין", אמר לוי. "אנחנו נהיה בכל מקום, וכמו שאמרתי, השוטרים מאתמול היו בשטח במשימה אחרת, ותוך כדי עבודה מנעו פיגוע גדול יותר. חבל ועצוב שזה נגמר ככה, אבל כל מי שמכיר את בני ברק, את הבניינים, הסמטאות והנוכחות המסיבית של אזרחים בשעות הערב, מבין שהמחבל בחר את המקום בקפידה וידע שמדובר בשכונה הומה אדם".
דובר המשטרה נשאל אם המודיעין מצביע על כך שחמארשה עבד באזור, וסירב לפרט בשלב זה. "החקירה מתנהלת על ידי מחוז תל אביב של משטרת ישראל וכמובן על-ידי שב"כ", השיב. "נעשית עבודה מאחורי הקלעים ויש לנו עוד דרך ארוכה בחקירה". הוא ניצל את ההזדמנות להזהיר ישראלים שמסיעים ומלינים שב"חים תמורת כסף, והזהיר כי המשטרה תדאג להביא אותם לדין. "הבוקר אנחנו יצאנו במבצע גדול לאיתור שב"ח פלסטינים בכל רחבי הארץ. כל שב"ח כזה יכול להיות חלילה המפגע הבא, ומי שחושב שהוא יסיע וילין שב"חים ביודעין - שידע שהוא מסתכן במעצר ובהעמדה לדין".
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
( צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
( צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
בהמשך הריאיון נשאל לוי אם המשטרה נערכת להציב מחסומים בשער שכם או לנקוט צעדים נוספים כדי למנוע מהלהטת הרוחות במזרח ירושלים, ואמר כי הפרטים יתפרסמו בימים הקרובים. "בנושא הסטטוס קוו וירושלים בכלל זו החלטה של הדרג המדיני", הסביר לוי. "הבוקר השוטרים שלנו נמצאים בשטח כדי למנוע את הפיגוע הבא, ובעניין ירושלים אנחנו מבצעים עבודה מסיבית מאוד בתחום המודיעין וסקירת הרשתות החברתיות. כל מי שאנחנו רואים שמתבטא על כך ויש חשש שירצה לפגע, אנחנו מגיעים אליו".
דובר המשטרה פנה למנהיגי החברה הערבית לקראת אירועי יום האדמה וקרא להם להפציר בצעירים להפגין כחוק ולא להפר את הסדר. "מי כמוכם יודעים שזה יום נפיץ, אנחנו נהיה בכל המקומות מצפון ועד דרום כדי לאפשר את זכות המחאה - אך מצד שני קוראים לציבור הערבי ולמנהיגים: יש לכם הרבה כוח ביד, תפנו לצעירים כדי שנעבור את היום הזה ללא אירועים חריגים".