חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד גינה היום (רביעי) את מכתב האיומים שנשלח למשפחת בנט, מכתב שכלל בתוכו קליע של נשק, אך מנגד טען ש"מאשימים בכל דבר את הימין" והזהיר משיח אלים יותר ויותר בתקשורת וברשתות החברתיות. בריאיון לאולפן ynet אמר אקוניס כי הוא "מודאג" מהמקרה ומגנה אותו, והזכיר שגם יו"ר מפלגתו, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ספג איומים.
לטענות שלפיהן מחנה הימין לא גינה בצורה נחרצת את המעשה, השיב אקוניס "אני מאוד מגנה" - אך הוסיף: "יש תחושה של שנאה שפושטת בציבור הישראלי ואני לא מקבל אותה. באים ומאשימים את הימין בכל דבר. יש פה שיח שלא נפסק כלפי הימין". הוא הוסיף: "יכול להיות שאני משלם בעצמי מחיר שאני לא חלק מזכות הצעקה. אני משתדל להביע את עמדותיי בצורה שקטה ומתונה יותר".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט אופיר אקוניס
נפתלי בנט אופיר אקוניס
"לנוכלות של נפתלי בנט אין שובע", אקוניס.
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
לדברי אקוניס, "אם תצפו בכמה מתחנות הטלוויזיה אתם תראה שגם בהן יש שינוי בשיח הציבורי לעומת שנים קודמות - שהוא הרבה יותר אגרסיבי, גס, אלים ומסוכן. ועוד דבר זה טוויטר, גם הוא כלי תקשורת מאוד ברוטלי שאני לא נמצא בו".
הוא נשאל על דבריו של יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שפקפק במרומז באמינות המכתב שקיבלה משפחת בנט. "קודם כל הייתי מפריד בין שני הדברים", השיב אקוניס, "את הדבר הזה צריך לגנות. אם יש מסר שכזה, שב"כ צריך למנוע את הדבר. אחר כך יש ספינים וכל מיני ניסיונות לשנות את סדר היום וזו דוגמה מובהקת של ניסיון מביך וילדותי לשנות את סדר היום. אולי בנט צריך להחליף את יועץ התקשורת שלו לאור הסיפור".
אקוניס הגיב גם לדיווחים על הוצאות המשלוחים של משפחת בנט, ולהודעה שפרסם ראש הממשלה היום, בה הודיע שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתו ישולמו מכספו הפרטי. "לנוכלות של נפתלי בנט אין שובע. זהו מצב הצבירה שלו. מה הוא עושה כאן? הסיפור הגדול הוא העבירה המובהקת על החוק. כלי התקשורת מנסים לגמד את הדיווחים". הוא ציין כי "הנקודה היא שההודעה הזו היא חלק ממעשה הנוכלות. אסור היה על פי חוק לבנט להעביר את המעון הרשמי מרחוב בלפור המפורסם לרעננה. הייעוץ המשפטי מנדלבליט בעניין זה עבר על החוק".
2 צפייה בגלריה
נתניהו נואם בהפגנת הימין בירושלים
נתניהו נואם בהפגנת הימין בירושלים
נתניהו. אקוניס חוזה בחירות: "אולי רעידת האדמה לא תקרה השבוע, אבל היא תקרה בקרוב"
(צילום: AFP)
באשר לחוסר היציבות בקואליציה ופרישתה של ח"כ עידית סילמן ממנה, ובהתייחסות לחזרת חברי הכנסת למשכן בקרוב לאחר שהיו בפגרה, אמר אקוניס כי "לכל שבת יש מוצאי שבת, ואני אומר לך שלכל פגרה יש מוצאי פגרה. ב-9 במאי יש הצבעת אי אמון וכרגע המצב הוא 60-60. אי אפשר להמשיך במצב כזה. אולי רעידת האדמה לא תקרה השבוע, אבל היא תקרה בזמן הקרוב ואני אומר לך שהממשלה הזו סיימה את דרכה. עוד בפברואר אמרתי את זה".
"מכיוון שיש לנו סיעה עם 30 מושבים, שזו הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, ההעדפה שלנו היא להקים ממשלה אלטרנטיבית", ציין אקוניס, והתייחס לאפשרות שתהיה מערכת בחירות נוספת. "זה נכון שיש סבירות גבוהה לכך שאנחנו נצא למערכת בחירות, שלהערכתי תתקיים ברבעון האחרון של השנה. זו ההערכה שלי שנצא לבחירות בסוף השנה, אבל קודם ננסה כמובן להקים ממשלה חלופית".