ראש הממשלה נפתלי בנט החליט שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתו ישולמו מכספו הפרטי בעקבות הסערה שהתעוררה סביב משלוחי האוכל לביתו ברעננה. "תמיד האמנתי שהקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד, להיפך - זו זכות", אמר הבוקר (רביעי) ראש הממשלה.
"למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור. לכן, הודעתי לאנשי משרדי שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי. אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"הקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד". ראש הממשלה בנט חוזר בו
(צילום: רויטרס)
ביום ראשון בנט נשמע אחרת לגמרי, הוא ענה לביקורת שהוטחה כלפיו על בזבוז של כספי ציבור במשלוחי מזון לביתו ברעננה שהפך למעונו הזמני – וטען כי ההוצאות שם נמוכות בהרבה ביחס להוצאות בתקופת בנימין נתניהו כראש הממשלה, במעון הרשמי בבלפור ובביתו של נתניהו בקיסריה.
בתגובה שפרסמה אז לשכת בנט לתחקיר שפרסמה איילה חסון ברשת, פורסמו ההוצאות המדויקות עבור הבית ברעננה עם השוואה לנתונים בתקופת נתניהו, ונטען כי בחישוב שנתי – מדובר בחיסכון של יותר משני מיליון שקלים. תגובת נתניהו לא איחרה לבוא, ומטעמו נמסר כי בניגוד לבנט רוב הוצאותיו על הזמנות טייק-אוויי היו דווקא לצורך אירוחים רשמיים, ונטען כי עלות ההזמנות שביצעה משפחת נתניהו היא עשירית מזו של משפחת בנט.
בתחקיר שפורסם ברשת, נזכיר, נטען כי ההוצאות עבור משפחת בנט בביתה ברעננה עומדות על 50 אלף שקלים בחודש, לא כולל הוצאות אבטחה ומשכורות עבור אב הבית ועובדים אחרים. בין היתר נטען כי מתוך ההוצאה החודשית הזו, 11,500 שקלים הולכים עבור הזמנות מזון בטייק-אוויי. בתגובה לשכת בנט לא הכחישה את ההזמנות הללו, אך נמסר כי הסיבה לכך היא שאין מבשלות בבית ברעננה - שמשמש כמעון הזמני עד לסיום תהליך שיפוץ המעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, שתקוע כעת, לכאורה בגלל עיצומים במשרד הביטחון.
5 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
השיפוץ בבלפור תקוע, בנט נשאר ברעננה
5 צפייה בגלריה
שמים קראוון אבטחה מחוץ לביתו של נפתלי בנט בבוקר שאחרי השבעת הממשלה
שמים קראוון אבטחה מחוץ לביתו של נפתלי בנט בבוקר שאחרי השבעת הממשלה
שיפוצים גם בביתו ברעננה
(צילום: יאיר שגיא)
במילים אחרות, בלשכת בנט טענו כי ההוצאות החודשיות על הבית עומדות על שליש מההוצאות בתקופת נתניהו. ההסבר שלהם: בגלל שבנט ורעייתו אינם פנויים להכין אוכל לילדים בגלל הלו"ז הצפוף שלהם, הם נאלצים להזמין אוכל לילדיהם - בהיעדר טבחית בבית. לטענתם הזמנת האוכל עולה פחות מהעסקת מבשלת בבית. לגבי הטענה שבבלפור נערכו במקביל אירועים רשמיים - אומרים בלשכת בנט שההוצאות על אירוח רשמי בבלפור היו בנפרד ולא נכללו בסך כל ההוצאות של הבית.
"בכל אחד מן הפרמטרים - ההוצאות בבית רה"מ ברעננה נמוכות משמעותית בהשוואה לקודמו", נמסר. "בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 שקלים לאוצר המדינה".
בלשכת בנט הדגישו כי "מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. עמדתם זו נכתבה והוצגה פעמים רבות בעבר. לכן, משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על מנת לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
"רעייתי אינה שרה, ילדיי אינם יאיר". הפוסט החריג של בנט נגד נתניהו
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רוה"מ, רויטרס)

המעון הרשמי בבלפור, נזכיר, עומד נטוש מאז חודש יולי, אז פינה אותו נתניהו. מאז חלפו תשעה חודשים, אך השיפוצים במקום שכבר אושרו בעלות של כ-35 מיליון בכלל לא החלו - ותקועים בשלב התכנוני. התירוץ הרשמי הוא שהליכי התכנון ועבודת השיפוצים תקועים בגלל עיצומים במשרד הביטחון, אך מבקריו של בנט טוענים כי הסיבה לכך היא שהוא כלל לא מעוניין לעבור למעון הרשמי.
שעות לאחר מכן פרסם בנט פוסט ארוך בפייסבוק בו התייחס לתחקיר. "מנסים לצייר את כולם כמושחתים - אבל אני לא ביבי, רעייתי היא לא שרה, ילדיי אינם יאיר", אמר בנט בהתבטאות חסרת תקדים נגד קודמו.
"מזה תקופה ארוכה יש מי שמקדם ספין 'מעון ראש הממשלה', שנועד להשחיר אותי ואת משפחתי. אם הייתי צופה תמים, שלא מכיר את העובדות, את הנהלים ואת העבר, ייתכן שגם אני הייתי משתכנע. לתעמולה יש כוח", כתב בנט. "אבל הסיפור הוא פשוט לא נכון, ולא הוגן. והוא מנוצל כדי לפגוע בי ובמשפחתי, וביכולת שלי להמשיך לנהל כאן את המדינה. אני אומר ליריביי: תתווכחו איתי עניינית. על המדיניות שלי, על הדרך בה נלחמתי בקורונה או בטרור. אני לא חושש מביקורת, אפילו מקשיב לה כשצריך. אבל הניחו לשקרים".