פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני חסידי ברסלב, מאיר קצב (22) מאלעד ונער בן 16 מירושלים, המעורבים בהצתת ודרדור פח האשפה שפגע במירל דז'לובסקי, אם ל-11, בהפגנת חרדים קיצונים בשכונת מאה שערים בירושלים לפני כשלושה שבועות - ופצע אותה באורח קשה.
על-פי כתב האישום, לפני כחודש, במסגרת הפרות סדר ברחוב יחזקאל בבירה, החליטו הנאשמים ואחרים נוספים להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב. לאחר שהציתו אותו ודחפו אותו בחוזקה, הפח הבוער הידרדר לכיוון הכביש המשופע כלפי מטה, והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה במרכז החזה של דז'לובסקי. בעקבות המכה היא התמוטטה על המדרכה, והנאשמים והאחרים ברחו מהמקום.
1 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
הפח שהוצת ופגע בדז'לובסקי
כתוצאה ממעשיהם, פונתה דז'לובסקי לבית החולים שערי צדק בעיר ואושפזה בטיפול נמרץ, ובימים אלו היא עדיין מאושפזת בבית החולים. בנוסף, במסגרת חקירת האירוע נמלט בן ה-16 - בעל עבר פלילי המצוי בהליכים משפטיים נוספים - משוטר שביקש לעכב אותו לחקירה יומיים לאחר האירוע. השוטר, שהבחין בנאשם שרכב על אופניים חשמליים בעיר, חסם את דרכו של בן ה-16, אחז בזרועו ואמר לו: "עצור, משטרה". בתגובה, הנאשם הפיל את אופניו על רגליו של השוטר וחמק ממנו. השוטר רץ אחרי הנער וצעק לו לעצור, אך הוא הצליח להימלט.
כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה, סיכון דרכים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, ומעצרם הוארך עד יום שלישי הבא.

בתוך כך, עורכת הדין יפעת פנחסי נבו מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה בתום הדיון כי "הגשנו היום כתב אישום נגד שני נאשמים, שבעקבות מעשיהם אישה נפצעה באורח קשה - והיא עודנה מאושפזת. נעשה כל שביכולתנו כדי לפעול בחומרה נגד אנשים שפועלים בצורה חסרת רסן".
עורכי הדין מנחם שטאובר ועופר ארליך, המייצגים את בן ה-22, מסרו: "עם הגשת כתב האישום, נקבל את חומר החקירה בתיק ונלמד אותו. ננהל את ההליך בבית המשפט ולא דרך אמצעי התקשורת".

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד יהושע דדון (34) מבית שמש בגין הצתת החנות "פון כשר" בירושלים באוקטובר האחרון. המחאה האלימה - שבה נפצעה כאמור דז'לובסקי - פרצה בעקבות מעצרו של דדון.
הצתת חנות הסלולר אירעה ב-2 באוקטובר. בעקבות השריפה נגרם נזק לחנות שמוערך במאות אלפי שקלים. בהמשך התברר כי המעורבים בהצתה הגיעו לזירה לפנות בוקר והציתו את החנות באמצעות חומר דליק כחלק ממאבק אלים של חרדים קיצונים בבעלי חנויות סלולר. מחקירתו של דדון עלה כי ההצתה בוצעה על רקע אידיאולוגי, לנוכח התנגדותו למכירת טלפונים ניידים לא כשרים. את המעשה ביצע כשפניו מכוסות ולאחר מכן נמלט מהמקום.
דודה של מירל, דוד, סיפר לפני כשלושה שבועות בריאיון ל-ynet radio שמירל כלל לא השתתפה באותה הפגנה שבה נפצעה. "המשפחה שלה רחוקה מכל העניין של ההפגנות. הם אף פעם לא הולכים לשם. היא יצאה מהבית לעשות קניות בשבת וחיכתה לבת שלה שתביא לה עגלה", סיפר הדוד.