מצבה של מירל דז'לובסקי, אם ל-11 ילדים שנמחצה לאחר שנפגעה מפח בוער שדורדר במהלך הפגנה במאה שערים, עדיין מוגדר קשה. דודה של מירל, דוד, עדכן על מצבה - וסיפר על הסיטואציה הקשה שנאלצת לעבור המשפחה. בריאיון ל-radio ynet הבוקר (רביעי) הוא האשים את המשטרה בהיעדר תגובה למהומות בשכונה החרדית בירושלים ואמר: "אין שום שומר, אין שום דבר. אני רואה את זה בכל ערב, כל ערב בשבוע האחרון אני עובר בשכונות ואני רואה פחים שרופים, פחים הפוכים, ואין מי שיטפל באנשים האלה".
מירל, נבהיר, כלל לא השתתפה באותה הפגנה בה נפצעה באורח קשה. "היא יצאה לקניות, בכלל המשפחה שלה רחוקה מכל העניין של ההפגנות. הם אף פעם לא הולכים לשם. היא יצאה מהבית פשוט לעשות קניות בשבת וחיכתה לבת שלה שתביא לה עגלה", סיפר הדוד. הוא דיווח על מגמת החרפה ברחוב החרדי: "אני גר פה כבר שנים, ואני זוכר כשהייתי ילד לא היו הפגנות כאלה. היו הפגנות, היו חסימות כבישים, אבל לא כמו בשנתיים-שלוש האחרונות".

3 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי דרדור הפח בהפגנה בירושלים
תיעוד רגעי דרדור הפח בהפגנה בירושלים
תיעוד רגעי דרדור הפח הבוער בהפגנה בירושלים
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת , דוברות המשטרה)
- אתה חשוב שהמשטרה מפחדת להיכנס למאה שערים? "אם מפחדים אני לא יודע. מדובר ברחוב ראשי שנוסעים בו עשרות אוטובוסים וכל לילה אותו סיפור. יוצאת איזו קבוצה של 40-30 אנשים, עולים במעלה רחוב יחזקאל וסותמת את הכביש. המשטרה אומרת 'זה בטיפול'".
דוד סיפר על התמודדות המשפחה עם האירוע, שכן למירל יש ילדים קטנים בהם פעוטות בני שנה וחצי ושנתיים: "כואב הלב, התמודדות המשפחה מאוד קשה. פתאום אמא נעלמת מהבית, בבית חולים". הוא הדף את הביקורת נגד נבחרי הציבור החרדים והתעקש כי המשטרה היא זו שאשמה: "הנציגים שלנו בכנסת, הם דיברו באופן חד משמעי, הם גינו את זה בכל תוקף. הבעיה פה שהמשטרה לא עושה כלום".
ממשטרת ישראל נמסר הבוקר, בתגובה לטענות על היעדר אכיפה לכאורה מצדה: "ראשית אנו מאחלים למירל החלמה מהירה ורפואה שלמה. חקירת המקרה מתנהלת בימים אלו תוך השקעת כל המשאבים והמאמצים הנדרשים במטרה למצות את הדין עם המעורבים במעשה. נציין כי כל דיווח על אירועים המצריכים התערבות משטרתית באזור ובכלל, מטופל בהתאם. בנוסף בתקופה האחרונה כוחות המשטרה פועלים באזור אל מול פורעי חוק ומפרי סדר הפוגעים בציבור ובשגרת חייו בין היתר ע"י הצתת פחי אשפה, וכך היה גם בימים האחרונים. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות, במקצועיות וללא מורא באותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שיפגעו בתושבי האזור ובמשתמשי הדרך, בכל זמן ובכל מקום".
3 צפייה בגלריה
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
החנות "פון כשר" שהוצתה בירושלים
(צילום: תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים)
עד כה, מלבד שני העצורים הראשונים מאותה הפגנה, לא נעצרו עוד מתפרעים שהשתתפו בה. השניים בכל מקרה לא חשודים בדרדור הפח לעבר דז'לובסקי. "בהמשך צפויים מעצרים נוספים", נמסר מהמשטרה. מאז פורסם תיעוד של האירוע, ודקות לאחר מכן, הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על פרטי החקירה.
המחאה בשכונת מאה שערים, על מעצרו בשבוע שעבר של יהושע דדון (34) החשוד בהצתת חנות סלולר לפני כמה חודשים, החלה ביום חמישי בסביבות השעה 21:00, ונמשכה שעות. מאות מפרי סדר חסמו צירים, הבעירו עמוד רמזור ופחי אשפה, ויידו אבנים לעבר השוטרים. צוותי הכבאות כיבו את פחי האשפה שהוצתו, אבל אחד מאלו שדורדרו פגע כאמור במירל דז'לובסקי. תחילה היא פונתה במצב קל לבית החולים שערי צדק כשהיא סובלת מפגיעה בצלעות ובבטן, אבל במהלך הלילה החמיר מצבה.
אמש הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד דדון מבית שמש על כוונת הפרקליטות להאשים אותו בהצתת חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים בתחילת אוקטובר וקשירת קשר לביצוע פשע. בדיון שנערך אתמול בבוקר בבית משפט השלום בירושלים, הדגיש נציג המשטרה רס"מ שמעון מלכה את המסוכנות של דדון, שלדבריו הצית חנות בסמוך לבניין מגורים וסיכן את חיי הדיירים. מלכה טען עוד: "אף שדדון ידע שהמשטרה מחפשת אותו, הוא ברח ולא התייצב בתחנה במשך יותר מחודש, עד שבסופו של דבר הוא זה שהסגיר את עצמו".
3 צפייה בגלריה
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
הצהרת תובע הוגשה נגדו. יהושע דדון יואשם בהצתת החנות
(צילום חיים גולדיטש)
עו"ד רועי פוליטי, פרקליטו של דדון, אמר: "לפני חודש וחצי המשטרה עצרה חשוד אחר שהיה שבוע במעצר, ולבסוף הוא שוחרר ללא כלום. הצהרת תובע היא לא חזות הכול. לחשוד נולדה בת לפני שבוע והוא יכול להיות במעצר בית ובפיקוח של אשתו". למרות זאת, בית המשפט האריך את מעצרו של דדון בארבעה ימים נוספים.
הצתת חנות הסלולר אירעה ב-2 באוקטובר. בעקבות השריפה נגרם נזק לחנות שמוערך במאות אלפי שקלים. בהמשך התברר כי המעורבים בהצתה הגיעו לזירה לפנות בוקר והציתו לפי החשד את החנות באמצעות חומר דליק כחלק ממאבק אלים של חרדים קיצונים בבעלי חנויות סלולר. מחקירתו של דדון עלה כי ההצתה בוצעה על רקע אידיאולוגי, לנוכח התנגדותו למכירת טלפונים ניידים לא כשרים. את המעשה ביצע כשפניו מכוסות ולאחר מכן נמלט כאמור מהמקום. חקירת חשודים נוספים במעורבות בהצתה נמשכת.