מקסים (מצליח) שמעוני (50), אב לשני בנים תושב אשקלון, הוא הגבר שנהרג בצהריים (ראשון) בפיצוץ הגז במאפייה בעיר. "אנחנו לא מחפשים אשמים", אמרו בני משפחתו. "מקסים היה צדיק גדול, יהודי יקר. אנחנו מקבלים את הגזרה בכאב גדול ומתפללים לעילוי נשמתו".
אלי, אחיו של המנוח, סיפר בשיחה עם ynet כי "רק ביום שלישי האחרון הבן הגדול שלו התגייס והוא ליווה אותו לבקו"ם. לפני שנה איבדנו את אחינו הגדול ששי שנכנס לניתוח ולא שרד. מקסים היה צדיק גדול, ענו וצנוע, איש משפחה".
האירוע התרחש ברחוב אלי כהן באשקלון. כוחות המשטרה, בהם חבלנים וחוקרי מז"פ, הוזעקו לזירה. בתיעוד רגעי הפיצוץ נראה שהאירוע התרחש שניות בודדות אחרי ששני ילדים עברו במקום - ואז קיר המאפייה התרסק ושבריו עפו לכל עבר.
מלי מכלוף, אימו של ירין (11), אחד הילדים המופיעים בתיעוד, סיפרה: "ירין בסדר עכשיו. אנחנו נמצאים כעת במסעדה, כל המשפחה, יצאנו לנשום אוויר, להירגע מכל האירוע הזה. ירין חזר מבית הספר והוא תכנן להיכנס למאפייה לקנות לעצמו משהו אבל בסוף הוא לא נכנס. כשראיתי את התיעוד הנשימה שלי נעצרה. זה היה נס גלוי. זה לא מובן מאליו שהוא פה איתנו. לא האמנתי למה שאני רואה. אבל עכשיו הוא בסדר, נרגע וחוזר לעצמו. קיבלנו אותו במתנה".
2 צפייה בגלריה
מקסים מצליח שמעוני ההרוג בפיצוץ גז במאפייה באשקלון
מקסים מצליח שמעוני ההרוג בפיצוץ גז במאפייה באשקלון
מקסים (מצליח) שמעוני שנהרג, וההרס בזירת הפיצוץ
(צילום: רועי עידן)
הדיווח על הפיצוץ התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 13:44. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לשמעוני טיפול כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, אך נאלצו מאוחר יותר לקבוע את מותו.
אדם שעובד באחת החנויות הסמוכות למאפייה והיה עד לפיצוץ סיפר כי "היה פיצוץ חזק, ראיתי אבנים ואבק בחלונות, פחדתי שהחלונות שלי גם יישברו. יצאתי, ראיתי אנשים יוצאים משם, הבאתי לאנשים מים". לדבריו, "אחרי חצי שעה, 20 דקות, ראיתי מישהי, היו צרחות". הוא הוסיף כי חצי שעה לפני הפיצוץ הוא היה במאפייה. "קניתי שם, אנחנו כולם חברים, מכירים אחד את השני".
2 צפייה בגלריה
מקסים מצליח שמעוני ההרוג בפיצוץ גז במאפייה באשקלון עם רעייתו ושני בניו
מקסים מצליח שמעוני ההרוג בפיצוץ גז במאפייה באשקלון עם רעייתו ושני בניו
מקסים עם רעייתו ושני בניו
(צילום: באדיבות המשפחה)
בחודש שעבר נהרג בעל פיצרייה בבאר שבע לאחר ששאף פחמן חד-חמצני במקום, באירוע שנחשד בתחילה כדליפת גז. 17 בני אדם נוספים נפגעו בתקרית באורח קל עד בינוני. בעל הפיצרייה, חיים אטיאס (66), נהרג לאחר שככל הנראה הטאבון בפיצרייה פלט פחמן חד-חמצני לתוך המסעדה, ומכיוון שמדובר בגז ללא ריח - המבקרים לא ידעו זאת. "זה קורה בשנייה אחת", הסבירו בכיבוי. בנו של אטיאס, מישה, נפגע בתקרית גם הוא.
בחודש אפריל תושבת קריית טבעון בשנות ה-70 לחייה נפצעה באורח קשה לאחר שבלון גז התפוצץ בביתה, ככל הנראה לאחר דליפת גז. הפיצוץ הסב לבית נזק כבד, והאישה שהתגוררה בבית לבדה פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה לצורך קבלת טיפול רפואי.