ישראל על פרשת דרכים היסטורית, דווקא בעיתוי שבו העולם החופשי מגיע לשיאים חדשים של אבסורד. ארגון טרור שהאידיאולוגיה שלו נאצית לכל דבר ועניין, ארגון שדובריו מדברים על השמדת היהודים, כל היהודים, ולפעמים גם על השמדת נוצרים, ארגון שראשיו מדברים על השתלטות על העולם, כל העולם, לצורך הקמת אימפריה חשוכה, יצא להתקפת הטרור הרצחנית ביותר מאז פיגועי התופת בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
yk13902326
yk13902326
((איור: גיא מורד))
1,200 בני אדם נרצחו. נשים נאנסו. משפחות שלמות נשרפו. ישראל הגיבה, משום שאין מדינה שלא הייתה נלחמת בארגון הטרור הרצחני שקם עליה לכלותה. ובמקום לסייע לישראל, העולם החופשי מאיים על ישראל – גם בהפגנות חסרות תקדים בקמפוסים ברחבי העולם החופשי בכלל, ובארה"ב בפרט, גם באיום להוציא צווי מעצר נגד ראשי הצבא והמדינה וגם בסנקציות על משלוחי נשק לישראל מצד מדינות מערביות.

רוב חשוך נגד ישראל

ישראל בעיצומה של מלחמה אכזרית. חפים מפשע נפגעים. המלחמה הזאת הייתה יכולה להיגמר מזמן. אבל חמאס מתנגד לפירוז הרצועה. חמאס מצהיר שהוא ימשיך לבצע עוד ועוד מעשי ג'נוסייד במודל 7 באוקטובר. אבל סנקציות, הפגנות וצווי מעצר מאיימים על ישראל. לא על חמאס והמדינות שסייעו לו.
אנחנו כבר יודעים שבכל הגופים הבינלאומיים שהוקמו מיד לאחר מלחמת העולם השנייה יש רוב אוטומטי וחשוך נגד ישראל. ג'נוסייד בסודן? מחנות מעצר למיליוני מוסלמים בסין? דיכוי אכזרי של אופוזיציה באיראן? טבח וטרנספר במיאנמר? פלישה ברוטלית של רוסיה לאוקראינה? טבח של קרוב לחצי מיליון בני אדם בסוריה? מאז החלו כל האירועים הללו, שנמשכים ללא הפסקה, ישראל חטפה גינויים יותר מאשר כל מדינות העולם גם יחד. אם זה לא סיוע לטרור, אז לא ברור מהו סיוע.
לאורך שנים השלינו את עצמנו שאין מה להתרגש. ויתרנו על הזירה הבינלאומית. קיווינו שהעולם החופשי יבין. הרי זה העולם החופשי שניהל בעשורים האחרונים את ה-WAR ON TERROR. הרי היה הרג המוני של חפים מפשע. הרי ערים שלמות הוחרבו. הרי מיליונים הפכו לפליטים. הרי היה ברור שיש צורך לעקור את הסרטן הזה במדינות רחוקות, למרות שהאיום היה רחוק, מרחק אלפי קילומטרים מלונדון או מוושינגטון, מפריז או מאוטווה. ולמרות זאת, העולם החופשי יצא להילחם.

מוות, הרס וחורבן

המכנה המשותף לרוב העימותים והמלחמות ושפיכות הדמים בעשורים האחרונים הוא האיסלאם הרדיקלי. בתימן, בסוריה ובלבנון זו איראן. ברוב המוקדים האחרים זה הג'יהאד הסוני. וביחד, בכל מקום שבו יש התעוררות או השתלטות של האיסלאם הרדיקלי, מבוקו חראם והחות'ים ועד החמאס, מאל-קעידה ודאעש עד הטליבאן והחיזבאללה – התוצאה היא מוות המוני, הרס וחורבן.
אבל דווקא ישראל, שנאבקת בחמאס, המוטציה הרצחנית ביותר של הג'יהאד הזה, שנמצא מעבר לגבולה, שלאורך שנים משגר טילים ורקטות על ריכוזי אוכלוסייה אזרחית – היא זו שמואשמת בביצוע פשעים? העולם השתגע? התרגלנו כבר למוסר כפול. התרגלנו לצביעות. אבל עד כדי כך?
וזה מחמיר. משום ששני גופים בינלאומיים היו אמורים להיות קצת שונים. ה-ICJ וה-ICC. אנחנו כבר יודעים על ההליכים המתנהלים בראשון, בית המשפט הבינלאומי לצדק. אין שם החלטה על כך שישראל ביצעה ג'נוסייד, אבל לגמרי לא ברור שלא תהיה. בשני, בית המשפט הבינלאומי הפלילי, לפי עוד ועוד דיווחים, נשלמות ההכנות להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד אחדים מראשי המדינה והצבא. בנימין נתניהו יהפוך לוולדימיר פוטין. זה בערך כמו שבית דין בינלאומי היה מוציא צו מעצר לווינסטון צ'רצ'יל, בגלל הפצצות דרזדן והמבורג, ולא נגד אדולף היטלר, המפלצת האנושית המתועבת ביותר שקמה לאנושות.
אף אחד לא הוציא צו מעצר לג'ורג' בוש או לברק אובמה, שכיהנו כנשיאי ארה"ב ברוב התקופה שבה היה הרג המוני של חפים מפשע. משום שהקהילה הבינלאומית הבינה שיש מחיר כבד למלחמה ברשע המוחלט
כדאי לזכור ולהזכיר: 38 מיליון בני אדם הפכו לפליטים באזורי הלחימה בארצות מוסלמיות, רובם בגלל המלחמה בטרור. כ-4.6 מיליון בני אדם מתו כתוצאה מהמלחמות באותם אזורים. 7.6 מיליון ילדים סובלים מתת-תזונה. לפי מחקרים שהוצגו באו"ם ב-2022, 90 אחוז מהרוגי המלחמות בעשורים האחרונים הם חפים מפשע. זה מעניין, משום שאף אחד לא הוציא צו מעצר לג'ורג' בוש או לברק אובמה, שכיהנו כנשיאי ארה"ב ברוב התקופה שבה היה הרג המוני של חפים מפשע. משום שהקהילה הבינלאומית הבינה שיש מחיר כבד למלחמה ברשע המוחלט.

ישראל זקוקה לקואליציה

המלחמה בטרור נכשלה. הטליבאן חזר לשלוט באפגניסטן. איראן הרחיבה את השפעתה. אבל ישראל, בניגוד לארה"ב, צרפת, בריטניה או קנדה – לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד. משום שבארצות העולם החופשי מדובר בעיקר באיום חיצוני. ישראל נמצאת באיום קיומי. והאיום העיקרי מגיע מכיוון איראן, שכבר שולטת, באופן מלא או חלקי, בסוריה, בלבנון, בעיראק ובתימן. ולא, ישראל לא יכולה להתמודד לבד. היא זקוקה לקואליציה, כמו זו שנוצרה בלילה שבו שיגרה איראן מאות כטבמ"ים וטילים אל עבר ישראל.
ודווקא בעיתוי הנוכחי עָרְמַת ההיסטוריה נכנסת לתמונה. חמאס יצא להתקפה כדי לסכל את המגה-דיל של ארה"ב בכלל, ואת הסכם הנורמליזציה בין סעודיה לישראל בפרט. ודווקא עכשיו, בנקודת השפל המדינית החמורה ביותר בתולדות ישראל, נפתח אפיק חדש עם פוטנציאל גם לעסקת חטופים, גם לסיום המלחמה, וגם לנורמליזציה עם סעודיה.
מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגיע לאזור כדי לקדם את האסטרטגיה האזורית של ארה"ב. כדי לממש את העסקה, ישראל תצטרך לומר כן לחזון מדיני של שתי מדינות. זו תהיה אמירה הצהרתית. לא הרבה יותר. משום שהפלסטינים, כדרכם, יספקו את ה"לא" הקבוע שלהם.
ייתכן שיש צורך בהמשך מיטוט חמאס, ובעסקת חטופים הרבה יותר טובה. אבל ברמה האסטרטגית – חשוב הרבה יותר ליצור ברית אזורית נגד איראן, שהיא ראש הנחש של ציר הרשע. ויותר מכך, אנחנו יודעים שפורמלית, אין ולא צריך להיות קשר בין צווי מעצר של בית הדין הבינלאומי הפלילי, לבין עסקת חטופים ונורמליזציה עם סעודיה. אבל אנחנו גם יודעים שהפסקת אש ונורמליזציה יכולות לבטל את רוע הגזרה.
זו לא גזרה שתהיה מוגבלת לנתניהו, גלנט והלוי. זו תהיה חרב שתהיה תלויה מעל ראשיהם של הרבה מאוד קצינים, חיילים וגם פוליטיקאים שפלטו דברי הבל ורהב. צווי מעצר דווקא לישראלים הם הדבר הכי לא הוגן, הכי מרושע, הכי תומך בטרור, הכי מטורלל. הם ידרדרו את ישראל מהשפל הנוכחי לתהום. ולכן, בנסיבות שנוצרו, עסקת חטופים, גרועה ככל שתהיה, יחד עם נורמליזציה עם סעודיה – יצילו את ישראל מהתהום.
אנחנו ברגע היסטורי שבו יש צורך לשים בצד את כל המחלוקות הפוליטיות, את כל הביקורת על התנהלות נתניהו, כדי לאחד את המחנה הציוני והלאומי לצורך הסכמה רחבה ככל האפשר לחזון האסטרטגי שמובילה ארה"ב, שעיקרו הקמת ציר מערבי-ערבי-ישראלי נגד איראן
אנחנו ברגע היסטורי שבו יש צורך לשים בצד את כל המחלוקות הפוליטיות, את כל הביקורת על התנהלות נתניהו, כדי לאחד את המחנה הציוני והלאומי לצורך הסכמה רחבה ככל האפשר לחזון האסטרטגי שמובילה ארה"ב, שעיקרו הקמת ציר מערבי-ערבי-ישראלי נגד איראן. ומול עוינות הקהילה הבינלאומית, מהקמפוסים ועד בתי הדין, אנחנו צריכים לומר בקול ברור: חמאס ביצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. חמאס ביצע טבח. חמאס מצהיר שהוא תומך בהשמדת יהודים. ואתם יוצאים נגד אלה שמגינים על עצמם מהשמדה?
אנחנו זקוקים להתגייסות פנימית ובינלאומית, של יהודים ולא יהודים. של כל אדם שנותרו בליבו היגיון, צדק, שכל ישר ואנושיות. משום שהאבסורד הזה, שבו התוקפן חוגג והמתגונן חושש מצווי מעצר – הוא לא רק איום על ישראל. זה איום על העולם החופשי.
אבל אנחנו לא יכולים לסמוך על העולם. אנחנו יכולים לסמוך על עצמנו. אנחנו יכולים, גם אם בחירוק שיניים, לצאת לדרך חדשה. חזית אסטרטגית מול איראן חשובה כרגע יותר מכניסה לרפיח. אנחנו על פרשת דרכים. נתניהו עשה יותר מדי טעויות שדירדרו את ישראל. יש לו הזדמנות לתקן. צריך לקוות, להתפלל, שנתניהו לא יחמיץ אותה.
פורסם לראשונה: 18:10, 28.04.24