פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (חמישי) לח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) כי היא סוגרת את תיק החקירה שנפתח נגדו לפני יותר משנה בחשד להסתה לטרור. "אמשיך לומר את האמת שלי ולדאוג לביטחונה של מדינת ישראל ותושביה", ציין ח"כ פוגל בעקבות ההודעה על סגירת התיק בעניינו.

בפברואר בשנה שעברה היו מעורבים מאות פעילי ימין קיצוני בפרעות בעיירה הפלסטינית חווארה שסמוכה לשכם בתגובה לפיגוע שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב מהר ברכה. עשרות פלסטינים נפצעו, עשרות בתים וכלי רכב עלו באש. למחרת אמר ח"כ פוגל: "אתמול יצא מחבל מחווארה - וחווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה". בריאיון אחר אמר פוגל: "הושגה הרתעה שלא הייתה מאז חומת מגן. אני רואה את התוצאה בעין יפה מאוד.
שבועיים לאחר מכן נפתחה חקירה נגד ח"כ פוגל ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בחשד לעבירה של הסתה לטרור. החקירה נעשתה אז באישור היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. פוגל לא היה היחיד שאמר דברים ברוח דומה אחרי הפרעות בחווארה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) אמר אז: "צריך למחוק את חווארה", אך לאחר מכן התנצל על דבריו.
1 צפייה בגלריה
צביקה פוגל וההתפרעויות בחווארה
צביקה פוגל וההתפרעויות בחווארה
ח"כ פוגל וההתפרעויות בחווארה
(צילום: צילום מסך, אלכס קולומויסקי)
בעקבות ההחלטה על סגירת התיק נגדו, אמר היום ח"כ פוגל: "שש שעות ורבע של חקירה פרונטלית מיותרת ועוד 14 חודשי בדיקה חסרות בסיס העלו חרס. אמשיך לומר את האמת שלי ולדאוג לביטחונה של מדינת ישראל ותושביה, גם אם לעיתים זה לא ינעם לאוזנם של תבוסתנים".
יו"ר מפלגתו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בירך: "החקירה נגד יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל, הייתה חקירה פוליטית לכל דבר וניסיון להחזיק בגרונו ולהלך עליו אימים, בדומה לחקירה נגדי בגין שליפת נשק נגד מחבלים - תיק שכמובן נסגר, אבל רק כעבור שנתיים. אנחנו לא נירתע ונמשיך להוביל מדיניות אחרת שבה בחרו ותומכים רוב אזרחי ישראל, גם כשהיא לא נוחה ליועמ"שית".