יותר משבועיים לאחר שאמר "חווארה שרופה, זה מה שאני רוצה לראות", נפתחה חקירה נגד חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית), בחשד לעבירה של הסתה לטרור. התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. חבר הכנסת פוגל זומן להתייצב היום (שלישי) אחר הצהריים לחקירה במשרדי היחידה.
לפני שבועיים אישרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לחקור את ח"כ פוגל. פוגל נהנה מחסינות מהותית וייתכן שיטען כי דבריו עולים בקנה אחד עם החסינות המוקנית לו לצורך מילוי תפקידו.
2 צפייה בגלריה
ח"כ צביקה פוגל בלהב 433
ח"כ צביקה פוגל בלהב 433
ח"כ צביקה פוגל מגיע ללהב 433
(צילום: יריב כץ)

פוגל אמר בבוקר שאחרי הפרעות, שהתרחשו לאחר הפיגוע שבו נרצחו הלל ויגל יניב, כי "אתמול יצא מחבל מחווארה - וחווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה". בריאיון אחר אמר פוגל כי "הושגה הרתעה שלא הייתה מאז חומת מגן. אני רואה את התוצאה בעין יפה מאוד". בפרעות בחווארה הועלו באש עשרות בתים וכלי רכב, ועשרות בני אדם נפצעו.
פוגל לא היה היחיד שאמר דברים ברוח דומה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "צריך למחוק את חווארה", ואחר כך התנצל על דבריו. חבר מפלגתו של פוגל, יצחק קרויזר, אמר בוועדת החוקה כי "החבר'ה האלה (שהתפרעו) קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות".
2 צפייה בגלריה
התנצל על דבריו. סמוטריץ' ותיעוד הפרעות בחווארה
התנצל על דבריו. סמוטריץ' ותיעוד הפרעות בחווארה
התנצל על דבריו. סמוטריץ' ותיעוד הפרעות בחווארה
(צילום: יואב דודקביץ')

כשחברי האופוזיציה זעמו על ההשוואה המקוממת בין אנשים ששרפו בתים למפגינים שחסמו כבישים, הוא הוסיף: "לא אמרתי לקחת את החוק לידיים. אבל אני מצפה מכם לגנות גם אירועים קשים שקורים בהפגנות שלכם".
חברת הכנסת טלי גוטליב, מצידה, אמרה שלא תגנה "אנשים בשעת צער" וכי "הגינוי היחיד שייצא מפי הוא למחבלים". לדבריה, "הגיעו מים עד נפש. אני מפצירה באזרחים לקחת אוויר ולתת לצה"ל לשמור על האזרחים".
בתוך כך, לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה בתחילת השבוע לבג"ץ בבקשה לייצוג עצמי, מבלי לקבל את ייצוג היועמ"שית בעתירה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה שאמורה להרחיב את סמכויותיו, בג"ץ קבע כי "עליו לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בנושא כמקובל". אם בהרב-מיארה תחליט לאפשר לו ייצוג פרטי, הוא יוכל לעשות כן.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה לחקירה: "ההתנכלות של היועמ"שית לחברי עוצמה יהודית ולימין נמשכת. את העבריין אהוד אולמרט שקרא למרד בממשלה ולמלחמה ברחובות, את איימן עודה שעמד מאחורי השבחים שהרעיף על ארגון הטרור חיזבאללה, את יאיר גולן ואהוד ברק שהטיפו בגלוי למרי, ואת רון חולדאי שהסית וקרא לשפיכות דמים (!) - היא לא הורתה לחקור. כך נראית יועמ"שית שבמקום לשרת את הממשלה הנבחרת, מנסה להצר את צעדיה ולהתנכל לה. זו לא 'שומרת סף' - אלא גורמת הנוקטת במדיניות של איפה ואיפה, ופועלת בשירות האופוזיציה".
עורך הדין אריאל עטרי, שמייצג את חבר הכנסת פוגל, מסר: "מדובר בחקירה מיותרת. חה"כ פוגל הדגיש בכל הזדמנות, ובכלל זה בראיון בגל"צ, בהודעת טוויטר ובדברים שנשא בכנסת באותו יום, כי הוא מתנגד לנטילת חוק לידיים על ידי אזרחים, כי רק על על צה"ל להילחם בטרור וכי כל ביטוי שממנו משתמע אחרת - הינו מטאפורה בלבד. כל שעל חוקרי המשטרה לעשות הוא להאזין לראיונות ולקרוא את ההתבטאויות במלואן - והדבר יוביל לסיום החקירה ולסגירת התיק".
פורסם לראשונה: 12:28, 14.03.23