לוחמי צה"ל שפועלים ברצועת עזה ממשיכים לאתר ולהשמיד מנהרות טרור של חמאס. בצהריים (יום שלישי) פרסם הצבא תיעוד נוסף מפיצוץ המנהרות, שלווה במשמעות סימבולית: סרן במיל' ר', אחיינו של ראש מועצת הנגב אופיר ליבשטיין שנהרג ב-7 באוקטובר, השתתף בו.

2 צפייה בגלריה
תיעוד מפיצוץ המנהרה ופעילות כוחות צה"ל
תיעוד מפיצוץ המנהרה ופעילות כוחות צה"ל
מנהרה שנחשפה ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפיצוץ המנהרה ופעילות כוחות צה"ל
תיעוד מפיצוץ המנהרה ופעילות כוחות צה"ל
פיצוץ המנהרה
(צילום: דובר צה"ל)
"דוד שלי, אופיר ליבשטיין ז"ל, לקח את הנשק בבוקר של יום שבת ויצא מהבית להרוג מחבלים", אמר סרן ר', קצין יהל"ם, בתוך רצועת עזה. "הוא נפל בקרב ההגנה על עוטף עזה. הפיצוץ הזה מוקדש בשבילו. אופיר הגדיר את עוטף עזה כ-95% של גן עדן ו-5% של גיהינום. אני רוצה, לא כאקט של נקמה אלא כאקט של הגנה על המולדת, להקדיש לו את הפיצוץ הזה - כאחד המאמצים להחזיר את עוטף עזה ל-100% גן עדן, ולא ל-95%".
בפיצוץ המנהרה השתתפו לוחמי מילואים מחטיבת הנגב, מחטיבה 551, ולוחמי יהל"ם. לפי צה"ל, הם איתרו מספר מנהרות בתוך בית מגורים בשטח אזרחי באיזור בית חאנון. "לוחמי יחידת יהל"ם בשיתוף לוחמי המילואים ולוחמי יחידת עוקץ השמידו את המנהרות", נמסר.

סא"ל ע', מפקד ביחידת יהל"ם, מסר כי "כוחות היחידה איתרו, מיפו והשמידו תוואי מנהרות של ארגון הטרור חמאס. התוואי עובר בתוך שכונת מגורים, בתוך הבתים האזרחיים, נמצא ממש בסלון הבית. כוחות היחידה ימשיכו במאמץ ההתקפי וישמידו כל תשתית של ארגון הטרור - על פני הקרקע ומתחת".
בצל ההישגים של צה"ל בשדה הקרב, מאות תושבי שכונת זייתון בדרום העיר עזה תועדו עוזבים את בתיהם. התושבים שעזבו לכיוון דרום הרצועה הניפו דגלים לבנים, כשמולם טנק של צה"ל. דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם את התיעוד של הפלסטינים, והודיע במקביל על מסדרון הומניטרי נוסף בכביש סלאח א-דין - שיאפשר לתושבים לנוע דרומה היום עד השעה 14:00. "נצלו את ההזדמנות לנוע דרומה, אל מעבר לנחל עזה", קרא אדרעי לתושבים. "רבים מכם עושים זאת בשעה הזו. אם אכפת לכם מעצמכם ומיקיריכם - נועו דרומה בהתאם להנחיות שלנו. תהיו בטוחים שמנהיגי חמאס כבר דאגו להגן על עצמם". מנגד, בחמאס טענו כי הסרטון הוא "מניפולציה של צה"ל", והזהירו את העיתונאים בעזה שלא לפרסם אותו.

מוקדם יותר הודיע צה"ל שכבש מעוז טרור נוסף של חמאס, ועל תקיפת מבנה שבו שהתה חוליית מחבלים בסמוך לבית החולים אל-קודס שבעיר עזה.
לפי דובר צה"ל, "מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים בשיתוף עם לוחמים בצוות הקרב החטיבתי של הנח"ל שזיהו את החוליה והכווינו את התקיפה. בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ"ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס נוסף שתקף את החוליה. צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות עמדות לשיגור מרגמות. כוחות זרוע הים תקפו הלילה באמצעות חימוש מדויק מטרות של ארגון הטרור חמאס הכוללות עמדות לאמצעים טכנולוגיים".
הדובר התייחס גם לתקיפה שעליה דיווחו הפלסטינים בשכונת תל אל-הווא, סמוך לבית החולים אל-קודס, ומסר: "מכלול האש של אוגדה 36 איתר מספר מחבלים של ארגון הטרור חמאס, שהתבצרו בתוך מבנה בסמוך לבית החולים אל-קודס וממנו תכננו לבצע מתקפה לעבר כוחותינו. הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפת המחבלים. התקיפה הובילה לפיצוצי משנה משמעותיים שהעידו על הימצאות מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בסביבה אזרחית".
הסהר האדום הפלסטיני טען הלילה כי "ישראל תקפה כ-50 מטרים משער בית החולים אל-קודס באמצעות שני טילים". לפי הדיווח, באזור בית החולים אירעו כמה פיצוצים שבעקבותיהם היו כמה נפגעים, בהם גם הרוגים. בתיעוד מהמקום, כך לפי הפלסטינים, נראות "הריסות בניין מגורים ועסקים הנמצא במרחק של כ-100 מטרים מבית החולים, בשכונת תל אל-הווא".
פורסם לראשונה: 13:10, 07.11.23