3 צפייה בגלריה
אמין אגבאריה
אמין אגבאריה
הנרצח אמין אגבאריה
קרוביו וחבריו של אמין אגבאריה (24) המומים ומופתעים מהרצח שלו אמש ביפו. אגבאריה הותיר אחריו אישה וילד, ומקורביו אמרו כי לא היה מעורב בסכסוך שעלול היה להוביל לאיומים כלפיו.
אגבאריה נורה למוות ברחוב קדם. עדים סיפרו כי שמעו 15 יריות. במשטרה נמשכת חקירת נסיבות הרצח. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 128 בני אדם, מתוכם שלושה גברים מיפו. קרוב ל-85 מהמקרים עדיין לא מפוענחים ולא נעצרו בהם חשודים.

3 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפו
זירת הירי ביפו
"החליטו לפגוע גם באנשים טובים". זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
זירת הירי ביפו
זירת הירי ביפו
(צילום: נדב אבס)
לפי נתוני עמותת יוזמות אברהם מחצית מהנרצחים הערבים ב-2021 היו צעירים עד גיל 30. מבין מקרי הרצח, 83% נעשו באמצעות כלי ירי. 16 מהנרצחים הן נשים.
תושבי העיר שמכירים את אגבאריה סיפרו כי לא היה מעורב בפשיעה ולא היה מאוים. "אני חושב שהרוצחים טעו בזיהוי, כי אמין לא מסוכסך עם אף אחד", סיפר חברו שביקש לדבר בעילום שם. "אני עוד לא מעכל שהוא נרצח. רק לפני כמה ימים דיברתי איתו והוא הציע שניפגש. הוא לא התלונן על כלום והיה במצב רוח טוב".
גם קרוב משפחתו אמר: "הוא התנהג כרגיל ולא שמעתי אף פעם שהוא מאוים. הם רצחו איש מהטובים ביותר בכל יפו. פשוט רצחו אותו בדם קר. הוא עבד קשה כדי לפרנס את משפחתו ותמיד גינה מעשי אלימות".
תושב נוסף שסיפר כי אגבאירה לא היה מעורב בפשע אמר: "ככל הנראה הפשיעה החליטה גם לפגוע באנשים טובים. אנחנו לא מצפים לכלום מהמשטרה, אולי גם תיק הרצח הזה יסתיים ללא מעצרים. תמיד הם אומרים שאין ראיות". הוא הוסיף: "אם היה מדובר באירוע ביטחוני, תוך כמה דקות היו עוצרים ואחרי שבועיים מגישים כתב אישום. אבל מה שקשור לערבים זורקים לפח האשפה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרה ולהיאבק בה בכל האמצעים הקיימים ברשותנו למען שלום הציבור וביטחונו. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים.
"נציין כי מאז תחילת השנה המשטרה פענחה מקרי אלימות רבים שהתרחשו בקרב החברה הערבית, ומדי שבוע נתפסים עשרות כלי נשק ברחבי הארץ - פעילות שבזכותה נמנעים מקרי אלימות רבים. נמשיך לפעול בכדי להעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי רצח ואלימות באשר הם כולל במקרה זה שמצוי בחקירת משטרה בימים אלו".