הקואליציה התכנסה אמש (יום רביעי) לגיבוש במסעדה בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים וחברי הכנסת התכנסו כולם יחד, הצטלמו וצחקו מהופעה של הקומיקאי גיא הוכמן - שזכה למחיאות כפיים מהנוכחים. נתניהו, שהתלהב מהמופע, אף שיתף אותו בטוויטר וכתב בהומור שהוכמן "כמעט הפיל את הקואליציה".
"ערב טוב כמובן לראש הממשלה, הגברת נתניהו", פתח הוכמן - והגיש לראש הממשלה בקבוק שתייה, "תשתה מים, שלא ישתילו לך קוצב לב. תעזור לי לפתוח. הינה, מירי, ככה מתמודדים עם פקקים, את רואה? מירי אמרה לי 'אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, לצחוק על כולם'. היא לא הגבילה אותי בכלום. שרה, את נראית נהדר, פשוט לא הגבילו אותי".
2 צפייה בגלריה
נתניהו, שרה ורגב צוחקים מגיא הוכמן
נתניהו, שרה ורגב צוחקים מגיא הוכמן
נתניהו פרגן. ההופעה של הוכמן
(צילום: שרון רביבו)
2 צפייה בגלריה
גיבוש הקואליציה בירושלים
גיבוש הקואליציה בירושלים
ערב הגיבוש של הקואליציה
הוכמן המשיך: "מירי, תעזבי את צ'כוב, לכי לקורס פיתוח קול. באמא שלי, ראיתם איך היא שרה? אפילו גילה גמליאל באה. ערב גיבוש גילה ומירי, זה הזמן, בבקשה. מי היה מאמין? עכשיו רק חסר שישראל כץ וברקת ישבו ביחד". הוא פנה לשר הכלכלה ניר ברקת, ואמר: "איך אני אוהב כסף, בוא לפה. איך אני חולה על האשכנזים של הליכוד. מירי מנשקת אותם בפה, רק הוא 'שלום לך'. אני חולה על זה. הייתי בכנס, אני רואה את יריב לוין בא לכמה פעילים עם אלכוג'ל. איפה יריב לוין, הוא לא פה? רציתי שיעביר לי את המלח, למה את הרפורמה הוא לא יביא". לוין, שנמצא בשנת אבל על אביו, לא נכח באירוע.
הוא הוסיף: "זה קצת קטע, אסנת הייתה רכזת שכבה שלי. דלל, תעזוב את האוכל, אתה באמצע מופע. איפה ביטן ואמסלם? לא נאה להם לצחוק עם אשכנזי? פתאום אתה לא הכוכב, מישהו אחר גונב לך את ההצגה. בוא, תלווה אותי לביטן". הוכמן זיהה שאחד הנוכחים מצלם אותו, ופנה אליו בהומור: "מה אתה מצלם, אתה משוגע? המדליף של ynet".
הוא הזכיר את השתלת קוצב הלב לנתניהו. "בשיבא רצו לשים לו קוצב קדנציות במקום קוצב לב. כמה שנים אתה פה? זה לא ייאמן. בקדנציה הראשונה שלך וסרלאוף עוד ינק, גלית דיסטל הייתה פעילת מרצ. אתה יודע מה? תקשיב טוב, זה היה מזמן, אתה לא מאמין, ביבי, בן גביר עוד לא גנב סמל אחד". הוכמן פנה לאיילה בן גביר, אשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "איפה הוא, איילה? מטעין את הנשק? מה אני אוהב בבעלך? איך הוא התבגר. הפך מנער גבעות למבוגר גבעות. באמת, איך התבגרתם. איפה הכרתם דייט ראשון? מטווח?".

הוכמן התקדם לכיוונו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "קום, תן חיבוק. מה קרה? די, אתה מזרחי. תדעו לכם, אשתי בחודש תשיעי. בקיצור, פה ושם אנחנו מדברים, קרעי הביא 14 ילד. איך אתם עושים את זה כזה מהר? אני איזה עשר דקות נוסע, לגולדקנופף יש עוד ארבעה נכדים. איך אתם מתרבים ככה? רגע, איפה גלנט? באירוע של האופוזיציה?". על הבדיחה האחרונה קיבל הוכמן מחיאות כפיים סוערות מהנוכחים, שצחקו בקול רם.
הוא המשיך: "איפה אלמוג כהן? אתה מבין, אמרו משילות והוא מסתובב חופשי. אני חולה עליו, יש לו הכול חוץ מצוואר. מה קורה, גם שיקלי פה? אוקיי, כל הבוגדים". הוכמן סיכם את ההופעה בהתלוצצות על כישורי האנגלית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "מי היה פה בחו"ל לאחרונה? ברקת, תסתכל רק אתה. איפה סמוטריץ'? בואו נעשה את המופע באנגלית, הוא לא מבין. איפה אתה, סמוטריץ? (באנגלית)? הלך? אולי הוא פה, פשוט נמוך", אמר.
בתום ערב הגיבוש כתב נתניהו בפייסבוק: "תודה לחברות ולחברי הקואליציה על ערב גיבוש בלתי נשכח! תודה לרעייתי שרה שיזמה את הערב הנפלא הזה ולשרה מירי רגב שעבדה יחד איתה כדי להוציא אותו אל הפועל. היה שמח".
פורסם לראשונה: 23:56, 13.09.23