2 צפייה בגלריה
מוחמד בן זאיד מנהיג איחוד האמירויות
מוחמד בן זאיד מנהיג איחוד האמירויות
בן זאיד והפרעות בחווארה. יעניק סיוע למי שרכושו נפגע
(צילום: EPA)
נשיא איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, הכריז היום (חמישי) על מענק בסך שלושה מיליון דולרים לשיקום ובנייה מחדש של הכפר חווארה שבשומרון בעקבות הפרעות בחודש שעבר, שבמהלכן הוצתו בתים וכלי רכב. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה, המענק ישמש לשיפוץ, בנייה וסיוע למי שרכושם נפגע.

לפני כחודש נכנסו מתנחלים לחווארה ולכפרים נוספים בשומרון לאחר פיגוע הירי שבו נרצחו הלל (22) ויגל (20) יניב, ובמשך שעות ארוכות השחיתו רכוש פלסטיני, יידו אבנים, תקפו באלימות פלסטינים ופצעו עשרות מהם. לפי הפלסטינים, במהלך הפעולות האלימות עלו באש 95 כלי רכב ועוד 75 בתים ניזוקו.
בעקבות הפרעות נעצרו עשרה צעירים בחשד להפרת סדר ולמעורבות בפשעי השנאה, אך רובם שוחררו. לפני שבועיים הוציא שר הביטחון יואב גלנט צו מעצר מנהלי לשניים מאלו ששוחררו, בצעד שגרם למתיחות עם חלק מחברי הקואליציה. מלבדם, ישנם עוד שני עצורים שנחקרים בשב"כ ומנועים מלהיפגש עם עו"ד. היום צפוי להתקיים דיון בהארכת מעצרם.
2 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
חסן עודה במוסך בחווארה. "המתנחלים יידו אבנים וזרקו בקבוק תבערה"
(צילום: EPA )
חסן עודה (62), בעל מוסך בחווארה, סיפר אחרי הפרעות כי "עשרות מתנחלים הגיעו לאזור הבית שלי שנמצא ליד המוסך, ביקשתי מכל בני המשפחה לעלות לגג. המתנחלים צעקו לי 'מוות לערבים', ואז התחילו לשרוף רכב ועוד רכב". עודה שחזר את שאירע, ואמר: "כשהמתנחלים הגיעו אלינו, צעקתי להם לא להתקרב. אחד מהם יידה אבנים על רכב וזרק לתוכו גם בקבוק תבערה. הרכב הוצת, ובזמן הזה הגיעו עוד ארבעה מתנחלים. התחלתי לצעוק להם 'מה אתם עושים? אתם שורפים לי את הפרנסה'".
לזיאד הווארי, ספר בחווארה ואב לארבעה, סיפר שבזמן שילדיו ישנו המתנחלים הגיעו לביתם: "ראיתי במצלמות אבטחה של הבית עשרות מתנחלים שמגיעים למקום. קודם כל הם ניתקו אותנו מהחשמל, הילדים התעוררו בגלל הרעש בחוץ והתחילו לבכות, והמתנחלים ששמעו את הבכי זרקו בקבוק תבערה אחד למרפסת. התלבטתי אם לצאת החוצה או להישאר בתוך הבית".
הווארי הוסיף כי ביתו נשרף: "הריח של השריפות חנק אותנו, החלטנו לצאת לשכנים כדי להסתתר בינתיים. אלה היו רגעי נצח, פחדנו שיגלו שיצאנו ומהשכנים ראיתי שהבית שלי נשרף. זה היה מחזה נורא, פחדנו שישרפו אותנו בחיים וזה היה מאוד קרוב שיקרה".