בית משפט השלום בחיפה החליט לשחרר למעצר בית את שלוש המטפלות הנאשמות בתקיפת תינוקות ופעוטות ב"מעון צורית" בצפון שבו עבדו. הורי הפעוטות זועמים על החלטת בית המשפט. "ההחלטה לשחרר את הנאשמות למעצר בית, כשרואים בהקלטות את חומרת העבירות - לא מובנת", אמר אבא לפעוטה בגן.
הוא הוסיף כי "אדם שמסוגל לפגוע בתינוקות חסרי ישע, הוא אדם מסוכן המסוגל לפגוע בכל אחד. במציאות שבה אנו נחשפים לסיפורי אלימות וזוועות בפעוטונים על בסיס שבועי, מן הראוי שתוחמר הענישה וההרתעה. אנחנו בטוחים וסומכים על מערכת המשפט שבשעת גזר הדין תיתן עונש הולם על מעשים נפשעים שכאלה".
בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד המטפלות, שיחה סואעד (41), עדן סואעד (22) וסובחייה סואעד (22), תושבות סלמה. הן נאשמות בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות של תינוקות ופעוטות שבהן טיפלו במעון בפיקוח משרד החינוך הנמצא ביישוב צורית הסמוך לכרמיאל. מלבד כתב האישום, ביקשה הפרקליטות להשאיר את השלוש במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדן.
2 צפייה בגלריה
המטפלות החשודות בהתעללות בבית המשפט
המטפלות החשודות בהתעללות בבית המשפט
השופט נתן עיכוב ביצוע. המטפלות הנאשמות בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
ביום חמישי שעבר, ביקש סנגורה של סובחייה סואעד, עו"ד דב הירש, את שחרורה בתנאים מגבילים, בטענה כי אין הצדקה להחזקתה במעצר מלא. השופט אחסאן כנעאן, שעיין בחומרי החקירה, קבע כי הנאשמת תשוחרר בערבות של 15 אלף שקלים ותשלח למעצר בית מלא.
בדיון שהתקיים היום בבית המשפט, נענה השופט כנעאן גם לבקשת סנגוריהן של שתי הנאשמות הנוספות שלא להשאירן במעצר. גם הן ישוחררו למעצר בית מלא, לאחר חתימה על ערבות של 15 אלף שקלים כל אחת. לבקשת הפרקליטות, נתן השופט עיכוב ביצוע להחלטתו, כדי לאפשר לפרקליטות לשקול הגשת ערר לבית המשפט המחוזי בחיפה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן בצורית
תיעוד ההתעללות בגן בצורית
"רק החמרה בענישה תשים סוף למגפה הנוראית הזו". תיעוד מההתעללות במעון
עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את הורי הפעוטות אמרה כי היא "מברכת את פרקליטות מחוז חיפה על התנהלותה ומצפה שמדיניות הענישה תוחמר משמעותית עקב עליית מקרי ההתעללות בגני ילדים. רק החמרה שכזו תשים סוף למגפה הנוראית הזו".
קארין לגיטיויעו"ד לגטיוי
לפי האישום, במהלך עבודתן במעון תקפו הנאשמות פעוטות בהזדמנויות רבות בכך שאחזו בהם בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם תוך הנפתם באוויר, גררו אותם, משכו אותם באוזניהם והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים. באחד המקרים, אחת הנאשמות ניגשה אל תינוק ששכב על גבו במזרן, אחזה בידו וברגלו והפכה אותו בכוח על גבי המזרן. לאחר מכן היא לחצה את גופו למזרן וכיסתה אותו בשמיכה עד מעל לראשו.
במקרה אחר תפסה אחת הנאשמות תינוק בחוזקה, הרימה אותו באוויר, הפכה אותו והשליכה אותו בחוזקה על המזרן כשפניו וגופו מופנים כלפי מטה. מיד לאחר מכן לחצה את גופו אל המזרן באמצעות ידיה וכיסתה אותו בשמיכה.
"אנחנו מזועזעים מהמקרה הזה", אמר אביה של אחת הפעוטות במעון לאחר הגשת כתב האישום. "כל המעשים האלו חייבים להיפסק. צריך להיות כאן שינוי בחקיקה וענישה מחמירה כלפי הנאשמות. עבורנו, ההורים, זה זעזע את העולם שאנחנו מכירים. לא מבין מאיפה מגיע כל הרוע הזה".