עלי חסארמה, כבן 20, נורה אמש (שישי) למוות ביישוב בענה שבגליל. הוא נפצע מהירי באורח קשה מאוד ופונה לבית החולים לגליל בנהריה, אך שם נקבע בהמשך מותו. המשטרה פתחה בחקירה. לפי החשד, הרצח אתמול הוא חלק מסכסוך בתוך משפחת חסארמה שגבה כבר את חייהם של 16 בני אדם.
פחות משעה לאחר הירי בבענה דווח על אירוע ירי נוסף ביישוב, שבו נפצע גבר באורח קשה. גם הוא פונה לבית החולים בנהריה. כוחות משטרה הוזעקו גם לזירה החדשה, ונבדק חשד שמדובר בנקמה על הרצח של חסארמה. בהמשך הלילה דווח על יריות נוספות בבענה. במשטרה מסרו כי יחד עם לוחמי מג"ב מתנהל מצוד אחר חשודים בעקבות אירועי הירי השונים, בסיוע מסוק משטרתי. במהלך המצוד נתפס רכב ובו כלי נשק.
3 צפייה בגלריה
עלי חסארמה
עלי חסארמה
עלי חסארמה וזירת הירי בבענה, אמש
זהו הרצח השני ביממה בחברה הערבית, והוא התרחש כ-10 שעות בלבד לאחר הרצח ביישוב בית ג'אן שבגליל העליון, שם נורה למוות בסאם קבלאן (40), בעל עסק לחומרי בניין. מהירי נפגע גם עובד שלו שהיה עמו, כבן 50, שנפצע באורח קשה. העובד ככל הנראה לא היה יעד של היורים. הקורבן ברצח היה אחיו של ראש מועצת בית ג'אן לשעבר ביאן קבלאן. אח אחר שלו, חוסיין קבלאן, נרצח במאי 2016 בכניסה ליישוב ראמה.
מוקדם יותר השבוע נרצח בג'דיידה-מכר קאסם סמרי (31), בזמן שישב במרפסת עם אשתו ההרה. קרובת משפחתו של סמרי, אב לבת מנישואיו הראשונים שהתחתן בשנית לפני כשנה, אמרה כי "קאסם היה אדם טוב שאהב לעזור לאחרים, ואף אחד לא יודע מי עומד מאחורי הפשע הזה. הקליעים האלה היו יכולים לפגוע גם באנשים אחרים".
3 צפייה בגלריה
בסאם קבלאן
בסאם קבלאן
בסאם קבלאן (שמאל) שנרצח בבית ג'אן, ואחיו חוסיין שנרצח גם הוא לפי 6 שנים
אף שבתחילת החודש שעבר נראה היה שנרשמת ירידה במספר הנרצחים בחברה הערבית לעומת השנה שעברה, בהמשך נרשם לפתע זינוק משמעותי בכמות מקרי הרצח - שמתרחשים כעת כמעט על בסיס יומי. בחודש יוני לבדו אירעו 14 מקרי רצח בחברה הערבית, והקורבן אמש הוא הנרצח ה-47 מתחילת השנה.
הסכסוך בין שני הפלגים במשפחת חסארמה, שלפי החשד קשור לרצח אמש, הביא בנובמבר אשתקד לחיסולו של מחמוד חסארמה בן ה-38 מבענה, שנורה למוות בנהריה - כחודש אחרי שסלים חסארמה בן ה-44 נורה למוות בבענה. סכסוך הדמים החל עוד בשנת 2013, אז נרצח עלי חסארמה. כשנה וחצי לאחר מכן נרצח אחיו, מוחמד חסארמה (36). כעבור שנה נרצח רעד חסארמה (33), וב-2015 נרצח סאלח חסארמה, דודו של רעד, יחד עם בנו לואי בן ה-25. באותה שנה נרצח גם איבראהים, אחיו של סאלח. בין הצדדים נערכה סולחה ב-2018, שבה השתתפו תושבים רבים מבענה, והיא הצליחה אז לעצור את הרציחות לתקופה של קרוב לשנתיים, אבל מאז התחדשה.
3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה ב זירת ירי רצח שבה נרצח מחמוד חסארמה בן 38 ב ירי ב נהריה
ניידת משטרה ב זירת ירי רצח שבה נרצח מחמוד חסארמה בן 38 ב ירי ב נהריה
זירת החיסול של אחד מבני חסארמה בנהריה, בשנה שעברה. סכסכוך שגבה כבר 16 חיים
( צילום: דוברת המשטרה)
בנובמבר 2019 נורה איברהים חסארמה בכניסה לכפר מגוריו, ומת כעבור שבועיים בבית החולים. מהירי נפצע אז גם קרוב משפחתו באורח בינוני. שלושה שבועות לאחר מכן נרצח ביריות ג'מאל עלי חסארמה, גם הוא תושב הכפר בענה. הוא נמצא ללא הכרה עם פצעי ירי בכביש 85. הרציחות בסכסוך נמשכו גם בשנת 2020, אז נורה למוות בצימר במושב חזון שבגליל אבו ג'לאל מוחי א-דין.
כעבור חודשיים נרצח ביריות יוסף חסארמה, שעבר להתגורר בתרשיחא. הוא נורה למוות ברחבה סמוך לחנות בשוק העירוני במעלות. לשתי הרציחות הללו בשנת 2020 הצטרף הרצח של חאמד חוסין בן ה-21 מבענה, שנמצא ללא רוח חיים בדרך עפר במטעים ליד שמורת תל דן כשעל גופתו סימני ירי. יחד עמו נמצאו עוד שני נרצחים ברכב - ראמי אבו דלאם (41) מג'דיידה-מכר וסוהיר חסן (37) מסאג'ור. מעורבותם של השניים בסכסוך, עם זאת, לא ברורה.
פורסם לראשונה: 22:43, 01.07.22