זאב (זיו) גרובנר, בן 45, הוא החשוד השני ברצח עו"ד אפרים ארנון (71) בנשר במרץ השנה. הוא נעצר אתמול (יום רביעי) והיום הוארך בחמישה ימים מעצרו בבית משפט השלום בעכו.
גרובנר נעצר אמש בדירה במושב ליבנים, ובמהלך מעצרו ניסה לברוח מהבלשים. הוא עלה לגג הבית, קפץ ממנו ונעצר לאחר מאבק עם השוטרים. אחד הכיוונים שנבדקים הוא שהחשוד היה "שכיר חרב" וביצע את הרצח תמורת תשלום מצד הנאשם דוד אבו-עזיז, שהיה מסוסכך עם עו"ד ארנון. במשטרה לא הרחיבו בנוגע למניע.
1 צפייה בגלריה
באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה
עו"ד אפרים ארנון
(צילום רפרודוקציה: ליאור אל-חי)
בדיון היום אמר נציג המשטרה, רס"ר רועי ויינברגר, כי שמו של גרובנר כחשוד עלה כבר בראשית החקירה, ובחודשים שחלפו מאז נאספו נגדו ראיות: "כעת יש לנו ראיות חזקות מאוד, ואפשר להגיד באופן כמעט ודאי שהוא החשוד השני ברצח".
המשטרה מייחסת לגרובנר עבירות של רצח לאחר תכנון, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי חקירה. השופט ראמי נאסר פסק כי יש תשתית ראייתית וחשד סביר כנגד גרובנר. כן הוסיף כי יש "פעולות חקירה רבות, ברות שיבוש", כדבריו. הסנגור, עו"ד סאהר פאר, אמר כי החשוד מכחיש את המיוחס לו וכי הראיות שבידי המשטרה חלשות: "עצם העובדה שבית המשפט האריך את המעצר רק בחמישה ימים, לעומת 12 שביקשה המשטרה, מדברת בעד עצמה".
גרובנר ריצה בעבר עונש מאסר של יותר משש שנים, לאחר שביצע שוד כושל של כספת בדירה בשכונת רמת גולדה בחיפה. אמו הייתה עוזרת בית בדירה זו, וסייעה לו ולחבריו להיכנס לבית. החשוד כבל את בנם של בעלי הבית, והחבורה הוציאה את הכספת מהבית. אלא שאז לא הצליחו לברוח מהמקום, לאחר שאחד השכנים חסם בחניה את רכב המילוט. הם השאירו את הכספת במקום ונמלטו. גרובנר נעצר לאחר כשנה וחצי.
עו"ד ארנון נרצח בדקירות ב-24 במרץ בעת שיצא מביתו בדרכו לעבודה לעיני אשתו רות. תחילה נעצר דוד אבו-עזיז, תושב נשר בן 63, ולאחר מכן הוא הואשם ברצח הפרקליט. מהחקירה עלה כי אבו-עזיז פעל עם גרובנר והשניים ביצעו את המעשה כשהם רעולי פנים. עו"ד ארנון נדקר 37 פעמים בפלג גופו העליון והשניים נמלטו מהמקום.
באישום נגד אבו-עזיז מפורטים פרטי הרצח: הנאשם והחשוד הנוסף הגיעו ברכב שבו נהג אבו-עזיז לרחוב המקביל לרחוב שבו התגורר המנוח. הנאשם עצר את הרכב בסמוך למדרגות המובילות לבית המנוח, והשניים ניגשו לרכבו של המנוח, שחנה ממול לבית, וחתכו את אחד מצמיגי רכבו של המנוח באמצעות הסכינים שנשאו עימם. השניים פתחו את שער הכניסה לבית ונכנסו לחצר, שם הסתתרו, והמתינו ליציאת המנוח מהבית. בסמוך לשעה 6:30 יצא המנוח מדלת ביתו, בדרכו לעבודה במשרד, כשהוא מלווה באשתו רותי, שהייתה עדה לרצח.
"בשלב זה, בעוד המנוח עומד בפתח הבית, התנפלו על המנוח ודקרו אותו באמצעות הסכינים שנשאו עמם". לפי האישום, המשיכו לדקור אותו גם לאחר שנפל על הארץ. במהלך הדקירות, ניסתה אשתו של המנוח להדוף אותם, אך ללא הצלחה, ובעודה עושה כן, נפצעה בידיה מהסכינים שהשניים אחזו בידיהם. מותו של המנוח נגרם מפצע דקירה בלב.