ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) אמר הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet כי הוא סבור שהממשלה הנוכחית לא תוכל להמשיך להתקיים, אך אין צורך בהכרח בבחירות נוספות. לדבריו, "השחקנים שעוסקים בנושא הזה של דיבורים על ממשלה אלטרנטיבית שואפים להימנע מסבב בחירות נוסף". שיקלי התייחס גם לכוונת מפלגתו להכריז עליו כפורש, ואמר: "זה לא מטריד אותי כרגע".
לדברי שיקלי, "יש תנודות ויש אנשים שמתלבטים בצד השני, אבל למיטב ידיעתי זה עדיין לא חלוט. יש דיאלוג שמתקיים. מה שכולם מבינים זה שהמבנה הנוכחי של הממשלה לא יכול להוסיף ולהתקיים. אני לא חושב שבימין יש מוטיבציית יתר לצאת לבחירות מחר בבוקר, יש מספיק כוחות לאומיים פוטנציאליים בתוך ההרכב הנוכחי של הכנסת ואפשר לייצר ממשלה אלטרנטיבית מבלי לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות".
2 צפייה בגלריה
"אני לא חושב שבימין יש מוטיבציית יתר לצאת לבחירות". שיקלי
"אני לא חושב שבימין יש מוטיבציית יתר לצאת לבחירות". שיקלי
"אני לא חושב שבימין יש מוטיבציית יתר לצאת לבחירות". שיקלי
(צילום: יואב דודקביץ)
הוא הוסיף כי "אם יהיה ביטוי גם לכוחות מהמרכז הפוליטי זה דבר מבורך. אני מקווה שישימו בצד את החרמות האישיות וכל מיני אינטריגות כאלה ואחרות ויקימו ממשלה שהיא ממשלה ציונית שתפעל למען מדינת ישראל".
איפה תמצא את עצמך ברמה הפרסונלית? "קשה לי לומר, כי אני לא יודע איך ימינה תפעל כמפלגה בתוך הסיטואציה הזו, ולכן אני לא יודע להתייחס לזה. אני מקווה שאוכל למצוא את עצמי בתפקיד שהוא משמעותי ולהיות שחקן משמעותי בממשלה ציונית".
אתה יודע איפה? יכול להיות שבעוד כמה ימים יפרישו אותך מימינה. "אם אני אהיה שחקן עצמאי אני יודע להתמודד עם הדבר הזה, אם אהיה כחלק מימינה גם טוב. זה לא מטריד אותי כרגע. אני חושב שהסיטואציה היא כל כך כאוטית שעכשיו להתחיל בשבץ-נא אישי זה מאוד לא רציני".
2 צפייה בגלריה
התפרעויות בהר הבית
התפרעויות בהר הבית
"מדיניות של הקלות מתפרשת בצד השני כחולשה". התפרעויות בהר הבית
(צילום: AFP)
שיקלי התייחס למתיחות הביטחונית ואמר כי "ההתנהלות של שר הביטחון בני גנץ וגם של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב היא מאוד מאוד מתירנית ומאוד מקלה עם הפלסטינים וגם עם הירדנים. היו איתם מגעים ואומרים אנחנו נבוא לקראתכם ברמדאן ובהר הבית ובהיתרי עבודה לפועלים פלסטינים ולא משנה כמה אנחנו חוטפים וסופגים עוד פיגועים. אפשר לבקר את זה בצורה עניינית ולומר שמדיניות של הקלות מתפרשת בצד השני כחולשה והיא מיתרגמת כעוד אלימות ועוד פח"ע נגדנו".
לדבריו, "יש בחברה הערבית כוחות מתונים, הם לצערי שקטים מדי, ויש בתוכם גורמים רדיקלים, כולל בתוך הכנסת. ההתייחסויות האחרונות של איימן עודה - ששוטרים שמשרתים במשטרת ישראל או במג"ב ישליכו את הנשק, זו הסתה למרי נגד מדינת ישראל. איימן עודה פועל כגיס חמישי והוא לא לבד, זה גם אחמד טיבי וגם אוסאמה סעדי. כשהאנשים האלה הולכים לשובת רעב עציר חמאס שמאושפז, אלה דברים חמורים מאין כמותם. אם ניישם את חוק יסוד הכנסת ונעמוד על כך שאנשים כאלה לא ישבו בתוך הפרלמנט הישראלי, זה יהיה צעד אחד חשוב כדי להתמודד מול הקנאות הפלסטינית והאיסלאמיסטית".
מנסור עבאס לדעתך לא פרטנר? "כל הסביבה שלו, שותפיו בכנסת - הם גורמים איסלאמיסטים שיש להם רטוריקה חמאסית. כפרסונה הוא משמיע אמירות מתונות, אבל מה זה עוזר ורלוונטי כאשר מימינו שמאלו ומאחוריו ומצדדיו הרטוריקה היא חמאסית והאידיאולוגיה חמאסית? אני מקווה מאוד שגם התפקיד שלו הוא לא סוג של מסווה וכיסוי לאידיאולוגיה האמיתית של הרשימה הזו".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה לאולפן ynet כי היא סבורה ש"הממשלה הזו לא תחזיק מעמד, לא לעוד הרבה זמן". לדבריה, "אנחנו בהחלט מבשלים והדברים מתבשלים ומקווה שיקרה וייצא לפועל כמה שיותר מהר".
ח"כ שיקלי אמר שאין כוונה ללכת לבחירות. עובדים על ממשלת אחדות? "ראש הממשלה וחבריו אמרו, וזה היה התירוץ המשמעותי ביותר להקמת הממשלה הזו, שלא יהיו בחירות חמישיות, אז בוא נראה אותם. אם הם באמת חושבים שהדבר הכי חשוב זה שלא יהיו בחירות חמישיות, הם מוזמנים לעשות אחורה פנה ולהקים ממשלת ימין בלי צורך בבחירות נוספות".
הבעיה הייתה שנתניהו רצה להיות רה"מ וחצי מהכנסת לא מוכנה לשבת איתו. "אני לא נכנסת לזה. יש לנו מפלגה גדולה של הליכוד שהם בוחרים מי יעמוד בראשה וינהל את העניינים. כל מי שמרגיש חלק מהדבר הזה, מהציבור הלאומי של מדינת ישראל, יילך אחרי אותה ממשלה שתקום ברשות הליכוד וכל המפלגות האחרות שמתאימות לאג'נדה וכל מה שכרוך סביב הדבר הזה".