אלפים הגיעו היום (יום שישי) לכפר יאנוח-ג'ת וליוו בדרכו האחרונה את סגן אלוף סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53 בחטיבה 188 בחיל השריון, שנפל במהלך קרב עם מחבלים ברצועת עזה בלילה שבין רביעי לחמישי.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל
הלוויתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל
הלווייתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל
(צילום: גיל נחושתן)
שרים, חברי כנסת, נכבדי העדה הדרוזית, בני משפחה, תושבי הכפר ורבים נוספים הגיעו להיפרד מהקצין הנערץ.
"אבל כבד מאוד נפל על המדינה ועל העדה הדרוזית עם נפילתו של סלמאן, שהוביל כוחות של לוחמים כדי להציל אזרחים וחיילים", ספד לו ראש העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף. "מורשת הקרב של סלמאן נכתבה עוד ביום הראשון של הלחימה, כמפקד שהאמין בצדקת הדרך. סלמאן כמו תמיד נע ראשון והוביל את שיירת הטנקים".

"על קברניטי המדינה והממשלה להרכין היום ראש בפני סלמאן, בפני חבריו ובפני אלפי החיילים הדרוזים שנקראו לדגל במלחמה", הוא המשיך. "עליהם החובה להתעורר מהתרדמת. להתנצל בפני העדה ולהביא לשינוי אמיתי מהותי ומורגש. שותפים אנחנו לא רק במלחמה, אלא גם בעתות שלום שכולנו מייחלים לו".
"התייצבת למטרה נעלה. התייצבת להציל חיים", ספד לו מטעם צה"ל, קצין שריון בדרגת תא"ל. "התייצבת מול אויב שחפץ ברצח עם. אנשי בארי, תושבי העוטף ומדינת ישראל מודים לך כולם על התושייה והגבורה שהפגנת בלחימה. כמו במקרה ההוא הובלת את חייליך בעומק שטח האויב".
"הובלת את יחידתך להישגים מרשימים. זה בדיוק מי שאתה אחי הקטן והאהוב סלמאן שלנו - חד כתער ואמיץ כאריה. זה גם מה שעשית שלשום. נחלצת לעזור לכוח במצוקה. לא היה צריך הרבה. קריאת קשר אחת: אנחנו צריכים סיוע, ואתה? מיד התייצבת".
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל
הלוויתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל
אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה. הלווייתו של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל
(צילום: גיל נחושתן)
נציג הממשלה השר גדעון סער: "איך נפלו גיבורים מתוך המלחמה. באתי לחלוק כבוד לאחד הגיבורים הגדולים של צבא ההגנה לישראל. של מדינת ישראל. מפקד צבאי אמיץ שחושב שונה ומחוץ לקופסה. רבים מאזרחי ישראלי חבים את חייהם לסלמאן חבקה. גם בקרב שבו נפל, גילה סלמאן גבורת נפש. הוא נפל בקרב מורכב מול עשרות מחבלים. בקרב שבו נפל הוא שוב גילה גבורה אישית.
"אויבנו איחדו כוחות נגדנו. אבל ישראל תצא גם מהמערכה הזאת כשידה על העליונה, בזכות החיילים והמפקדים שלנו, בזכות האחדות שלנו. לצה"ל יש הישגים רבים, אבל למרבה הצער אנחנו משלמים גם מחיר כבד של אובדן נפש. סגן אלוף סלמאן חבקה, אני מצדיע לך".
בתום הטקס הונחו זרים ובוצע ירי כבוד.