המטרה - למנוע בכל מחיר "תמונת ניצחון" של המחבל לאחר שחרורו מהכלא: שבועיים אחרי תיעוד החגיגות ההמוניות בכפר עארה לרגל שחרורו מהכלא של המחבל כרים יונס, שחטף ורצח את חייל צה"ל רב-טוראי אברהם ברומברג ב-1980, הגבירה המשטרה את נוכחותה באותו אזור לקראת שחרורו מהכלא של המחבל מאהר יונס שהיה מעורב ברצח.
כרים יונס שוחרר מהכלא אחרי שריצה 40 שנות מאסר. באופן חריג, אנשי שירות בתי הסוהר הסיעו את המחבל מכלא הדרים בשרון לצומת רעננה - ושם הורד לדרכו כדי למנוע מכלי התקשורת לתעד את שחרורו. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה אז לא לאפשר חגיגות המוניות בכפרו של המחבל, אולם כאמור בסוף השבוע שעבר פורסמו סרטונים שתיעדו את יונס חוגג עם קרוביו שכמה מהם הניפו דגלי פלסטין ופתח.
4 צפייה בגלריה
מאהר יונס והניידות באזור ואדי עארה
מאהר יונס והניידות באזור ואדי עארה
מאהר יונס והניידות באזור ואדי עארה
לקראת שחרורו של בן הדוד מאהר יונס מהכלא ביום חמישי הקרוב, גם הוא אחרי 40 שנות מאסר, קיימו השר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי עם בכירים נוספים במשטרה דיון במטרה "למצוא דרכים חוקיות" שיאפשרו לאסור על קיום חגיגות של משפחות מחבלים משוחררים.
בהתאם לכך, במהלך היום נצפו ניידות רבות באזור ואדי עארה וכמה מהן התייצבו בכפר כדי לאותת לקרוביו של המחבל שהפעם לא יתאפשרו חגיגות במקום. מפקד תחנת עירון, סגן-ניצב דודי רוזנטל, אמר: "אנחנו נמצאים בבית שבו אמור להיות אירוע שחרור המחבל. מבחינתנו, בצורה חד-משמעית אין חגיגות, מוזיקה, פסטיבלים, שירים, שום דבר".
סנ"צ רוזנטל אמר עוד: "האורחים מגיעים לפה, לוחצים לו את היד והולכים. המשפחה יודעת את זה וחשוב לממש את החוק בצורה חד-משמעית. חשוב להכיר שבמידה שיהיה משהו כזה, מתפעלים את האירוע מיידית".
במשרד האסירים הפלסטינים של הרשות הפלסטינית, אמרו בתגובה: "הכיבוש מפעיל לפני שחרור האסיר מאהר יונס איומים ולחצים. הוא הועבר לכלא אחר מקציעות ונמצא בחקירות חוזרות ונשנות - האחרונה הייתה היום. הכיבוש ביצע פשיטות וחיפושים בבית משפחתו ומונע את חגיגות שחרורו".
4 צפייה בגלריה
קבלת הפנים לכרים יונס לאחר שחרורו מהכלא
קבלת הפנים לכרים יונס לאחר שחרורו מהכלא
קבלת הפנים לכרים יונס לאחר שחרורו מהכלא

השר לביטחון לאומי בן גביר ומפכ"ל המשטרה שבתאי קיימו היום הערכת מצב לקראת שחרור המחבל מאהר יונס. שירות בתי הסוהר הונחה על-ידי השר שהמחבל לא יצא דרך השער בכלא קציעות. כמו במקרה של בן הדוד, גם מאהר יונס יילקח ברכב שב"ס ויורד בעיר בדרום הארץ. מבחינת השר בן גביר, המבחן של המפכ"ל שבתאי והקצינים הבכירים הוא למנוע הנפת דגל פלסטין בבית המחבל וקבלת פנים חגיגית.
בן גביר אמר: "האירוע הזה הוא מבחן הריבונות שלנו ואסור לנו בשום אופן לאפשר עבירות חמורות של עידוד ותמיכה בטרור בכל מקום במדינת ישראל. עיניהם של כל אזרחי ישראל נשואות לאירוע הזה וככל שנהיה חדים, תקיפים וברורים יותר, האמירה תהיה ברורה יותר, שמדינת ישראל וכוחות הביטחון לא יאפשרו אירועים כאלה תחת ריבונותינו".
המפכ"ל שבתאי אמר: "משטרת ישראל תעשה הכול על פי הוראות החוק ולא תאפשר את הפרת החוק בזמן שחרור המחבל. מדובר בשחרור של מחבל וכל מי שיעבור על החוק ייעצר ויטופל על ידי משטרת ישראל. אנחנו ערוכים לקראת השחרור ובמקביל שוחחתי לפני מספר ימים עם קרוב משפחתו של אברהם ברומברג ז"ל והבטחתי לו כי משטרת ישראל לא תאפשר גילוי תמיכה או אהדה במחבל".
4 צפייה בגלריה
בא''ח כפיר
בא''ח כפיר
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי
(צילום : ראובן קסטרו )
4 צפייה בגלריה
רב"ט ברומברג ז"ל
רב"ט ברומברג ז"ל
רב"ט ברומברג ז"ל
במקביל בתקשורת הערבית פורסם היום נוסח ממכתב של יונס: "שלום לכל מי שאמר 'אני פלסטיני וחופשי'. מצפה לראותכם כשאני חופשי באהבה ובנאמנות לאחר שעברו ימים קשים ושנים רבות מאחורי סורג ובריח, באתי למולדתי והקרבתי למען עמי, אני מתגעגע לראות את כל ההמונים שקוראים בשם פלסטין.
"אני הקרבתי ונתתי למולדתי ואני עדיין חי ויכול עדיין לחיות, ובעוד יומיים איוולד מחדש. אני מחכה לחופש שלי בכאב ובעצב כי אעזוב את האחים שלי, חבריי האסירים, ואעזוב את ליבי ונשמה איתם". את המכתב העבירה עו"ד ג'איד קאסם שביקרה את יונס.
רב"ט ברומברג נרצח על-ידי בני הדודים יונס בעת החזרה לביתו בזכרון יעקב מהבסיס שבו שירת ברמת הגולן. שר הפנים אריה דרעי דורש מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לקבל סמכות לביטול אזרחותם של שני הרוצחים. אבי, אחיינו של הנרצח, אמר בשבוע שעבר: "לא יכול להיות שרוצחים של חייל צה"ל, שבעצם בגדו במדינה, ביד אחת יחזיקו בתעודת זהות כחולה וביד שנייה יחזיקו נשק ויבגדו בה".