המאבק בפיגועי האבנים: שנתיים לאחר שנפצעה בראשה ילדה בת 10, הורשעו בשבוע שעבר שני המחבלים שיידו אבנים ליד ההתנחלות נווה צוף שבבנימין, שבו גרה משפחתה. השניים, תושבי הכפר דיר אבו-משעל בשנות ה-20 לחייהם, הורשעו בגרימת חבלה בכוונה מחמירה ובעבירות נוספות.
המחבל מחמוד זהראן הורשע בפני דן יחיד בגרימת חבלה בכוונה מחמירה, ועונשו צפוי להגיע עד 10 שנות מאסר. יאסין עטא, שביצע את הפיגוע יחד איתו, הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, בנהיגה ללא רישיון וללא ביטוח, בזריקת חפץ מבעיר ובחברות בהתאחדות בלתי מותרת. עטא, הנאשם בעבירות רבות, הורשע בפני הרכב שופטים וצפויה לו ענישה מחמירה יותר.
2 צפייה בגלריה
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
בת ה-10 שנפצעה בפיגוע
עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", המייצג את הילדה ומשפחתה, אמר כי "אנו מברכים על הרשעת המחבלים, שביצעו פיגוע אבנים שהיה קרוב להסתיים באסון. אבן היא כלי נשק לכל דבר – נגיע לדיונים בעניין העונש כדי לדרוש מאסר משמעותי למחבלים".
הפיגוע, כאמור, אירע לפני כשנתיים. לפי כתב האישום, נהג עטא ברכב BMW של אביו, והציע לזהראן ליידות עימו אבנים על כלי רכב ישראליים כנקמה על מותו של אחד מתושבי הכפר. הם החליטו להשליך את האבנים מהרכב, כדי שיוכלו להימלט בקלות ולא להיתפס. זהראן אסף אבן במשקל של כ-670 גרם, והשניים נסעו לאורך כביש 465 בחיפושים אחר רכב ישראלי.
2 צפייה בגלריה
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
ילדה בת 10 נפצעה מטרור אבנים
האבן שיידו המחבלים
(צילום: TPS)
עטא זיהה את הרכב שבו הייתה הילדה, ודיווח לזהראן שישב לידו. הראשון האט את נסיעתו, וכשהגיעו סמוך לרכב המשפחה שנסע במהירות – הוציא השני מחצית מגופו מבעד החלון, והשליך את האבן לכיוונו. האבן הגדולה פגעה במכסה המנוע של הרכב, ניפצה את השמשה, חדרה דרכה ופגעה בראשה של הילדה שישבה בכיסא האמצעי שבמושב האחורי. שני המחבלים הבחינו בפגיעה ונמלטו מהמקום.
בת ה-10 נפצעה באורח בינוני. היא דיממה מראשה וסבלה מכאבים בראשה ובצווארה. היא הובהלה לבית החולים תל השומר, ונזקקה ללא פחות מתשעה תפרים.
כמה חודשים לפני הפיגוע חוותה המשפחה טראומה נוספת: ביתם ביישוב נווה-צוף הוצת ונשרף כליל. במשרד הביטחון העריכו אז כי הרקע להצתה היה לאומני.