בית המשפט השלום בעכו האריך בצהריים (יום שני) עד ליום חמישי את מעצרו של ולאא רובין חלאילה (34) החשוד החטיפה ורצח של אם ילדיו ספיר נחום. זו הפעם השביעית שמעצרו של חלאילה מוארך, והשופט קבע כי החשד התעצם במהלך החקירה, כולל מאז הארכת המעצר האחרונה. חלאילה, מנגד, ממשיך להכחיש את המיוחס לו - ובתחילת הדיון אף אמר שאינו יודע על פרטים חדשים, וכי הוא מקווה שישוחרר לביתו.
הדיון היה טעון, והסנגור, עו"ד אביעד חייט, תקף פעם אחר פעם את נציג המשטרה. הוא טען כי אין כל התקדמות בחקירה וכי יש מקום לשחרר את החשוד. בשלב מסוים אף פירט על התנהלות החקירה, ונציג המשטרה הזהיר כי העלאת הדברים באולם עלולה להוות שיבוש.
נציג הימ"ר בדיון אמר כי הפרקליטות הורתה על השלמות חקירה שכוללות 21 פעולות. לדבריו, קיימת תשתית ראייתית מוצקה נגד החשוד. "הפאזל כמעט הושלם, הראיות הן נסיבתיות אך ברף הגבוה והן קושרות אותו לביצוע הרצח".
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצאר ולאא חלאילה
הארכת מעצאר ולאא חלאילה
הארכת מעצאר ולאא חלאילה
(צילום: גיל נחושתן)
2 צפייה בגלריה
משפחתה של ספיר נחום ז''ל בהארכת מעצרו של ולא חלאילה
משפחתה של ספיר נחום ז''ל בהארכת מעצרו של ולא חלאילה
"אם הוא ישוחרר חס וחלילה אנחנו חוששים לחיים שלנו". משפחת נחום
(צילום: אביהו שפירא)
עדן, אחותה של ספיר, תהתה בתום הדיון מדוע גם 40 יום אחרי הרצח עדיין לא הוגש כתב אישום נגד חלאילה. "הפחד שלנו עצום", אמרה. "אם הוא ישוחרר חס וחלילה, אנחנו חוששים לחיים שלנו. אנחנו מצפים שיוגש כתב אישום ובית המשפט יעשה את שלו, והוא יישאר מאחורי סורג ובריח".
עו"ד חייט טען מנגד שמהיום הראשון יש בידי המשטרה את אותן ראיות, והן מוטחות בחשוד פעם אחר פעם. "מרשי עצור כבר 40 יום, ובכל פעם מקבלים עוד ועוד השלמות חקירה. אפשר גם לקבל החלטה אמיצה, לשחרר, זאת לא בושה".
עו"ד סנדי פרנץ אלקבץ, המייצגת את משפחת נחום: "אני בטוחה שאנחנו בישורת האחרונה, ואני לא רואה אפשרות אחרת מלבד הגשת כתב אישום. יש היגיון במה שאמר החוקר בדיון, שעל מנת למנוע טענות למחדלים, יש צורך בהשלמת חקירה יסודית לפני הגשת הצהרת תובע וכתב אישום".