חמישה ימים חלפו מאז ספיר נחום נראתה לאחרונה, והיום הותר לפרסום כי החשוד המרכזי בהיעלמותה הוא בן זוגה לשעבר וולא רובין חלאילה, תושב עכו בן 34. משפחתה של נחום אמרה כי חלאילה הוא אבי שני ילדיה, הוא התכחש לאבהות עליהם. חלאילה נעצר כבר ביום שישי בחשד למעורבות בהיעלמותה, אך שוחרר. הוא נעצר למחרת בשני ומעצרו הוארך בשבוע.
לחלאילה עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011 הוא נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. הוא נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום.
בעמוד הטיקטוק הפופולרי שלו הוא פרסם סרטוני הסתה רבים. בין היתר לעג לשוטרים, כינה שוטרת "ליצנית" ואמר לה: "יאללה, גזגזי". הוא נראה חוגג את הצתת מסעדת "אורי בורי" בעכו, במהלך מבצע "שומר החומות", ותיעד עצמו מרסס בגרפיטי את דגל פלסטין על מה שנראה כקבר שייח. צפו בסרטונים, בתחילת הכתבה.


4 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
וולא חלאילה וספיר נחום
(באדיבות משטרת ישראל מתוך האינסטגרם של וולא חלאילה)
ככל שנוקפות השעות גובר החשש לגורלה של נחום. מהמשטרה נמסר כי מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, ערך היום (שלישי) אחר הצהריים הערכת מצב בהשתתפות מפקד מרחב אשר תנ"צ שאול צמח, מפקד ימ"ר חוף, מפקד תחנת עכו ועוד. לדבריו, "המשטרה תמשיך לפעול ככל שיידרש, ללא הגבלת זמן, מקום ומשאבים בכדי לאתר את ספיר ולהשיבה לחיק משפחתה".
במשטרה אמרו כי החיפושים נמשכים זה היום השישי, באמצעות עשרות שוטרים ומתנדבים, ותוך הפעלת אמצעים מיוחדים ובהם שימוש במסוק, רחפנים, פרשים, כלבים ועוד. "בימים האחרונים נסרקו שטחים רבים בגזרת מחוז חוף הכוללים צמחייה סבוכה, בורות ומקומות מסתור", אמרו. "היום נמשכים החיפושים בתאי שטח נוספים בגזרת המחוז אשר טרם נסרקו, זאת לצד פעילות חקירתית מאומצת של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף בחקירה הנתונה תחת צו איסור פרסום ומבוצעת על ידי עשרות חוקרים מיומנים".
בהודעת המשטרה הערב נאמר כי "בשל הפרסום הנרחב אנו מקבלים מעת לעת דיווחים מאזרחים הטוענים כי הבחינו בנעדרת במקומות שונים, אולם עד כה היא טרם אותרה. כל בדל מידע המתקבל מהחקירה ומאזרחים נבדק עד תום".
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
(צילום: נחום סגל )
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
(צילום: נחום סגל )
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
(צילום: נחום סגל )
סנגורו של החשוד, עו''ד אביעד חייט, אמר על ההחלטה של המשטרה לבקש את התרת פרסום שמו ותמונתו של החשוד כי "התנהלות היחידה החוקרת מדברת בעד עצמה, מצד אחד מבקשים צו איסור פרסום ומנגד ולאחר יומיים בלבד מבקשים לבטלו. מדובר בהתנהלות שמעניקה רמז עבה בדבר מארג הראיות העומד כנגד מרשי, אם בכלל. הלקוח שלי עומד על חפותו וככל שהחקירה תקודם כך גם רמת החשד כנגדו תלך ותפחת".
אתמול אמר מפקד תחנת משטרת עכו, סנ"צ ניר ג'מבר, כי הנחת העבודה של המשטרה היא שנחום, שנעדרת מאז יום חמישי, נמצאת בחיים. "אנחנו הופכים כל אבן, כל מקום, כל אינדיקציה ומידע שמקבלים - מזעיקים שוטרים למקום", אמר ג'מבר.

נחום, אם לפעוטה בת שנתיים ותינוק בן פחות משנה, יצאה מביתה ביום חמישי בשעות הבוקר כדי לשים את הבת במעון. לאחר מכן תועדה במצלמות אבטחה ברכבו של בן זוגה, שלפי אחותה היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין. לדברי האחות, שהעידה במשטרה בסוף השבוע במשך שעות ואף מסרה את מכשיר הטלפון שלה לבדיקה, בין השניים היה ויכוח בנושא המזונות.
במשטרה אמרו כי הם מאמינים שחלאילה מעורב בהיעלמותה של הצעירה. הוא נעצר כבר ביום שישי אך שוחרר ונעצר למחרת בשנית. עורך הדין פארס בריק, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי הוא מכחיש כל מעורבות בהיעדרה של בת זוגו.
בני משפחתה של ספיר דיווחו על היעדרותה ביום חמישי בערב. לדבריהם, היא נהגה לצאת מדי פעם לכמה שעות של התאווררות, אולם הפעם לא חזרה אחרי שעות ארוכות והדאגה גברה. היא אף יצאה מהבית ללא הטלפון הסלולרי, שהועבר למשטרה שמנסה למצוא קצה חוט מתוך התכתובות והשיחות האחרונות.
המשטרה ביקשה אתמול את עזרת הציבור באיתורה של נחום, ופרסמה את תיאורה: גובהה 1.53 מטר, מבנה גופה רזה, שיערה ארוך בצבע חום בהיר. כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש להתקשר לתחנת משטרת עכו בטלפון 04-9876744 או למוקד 100 של המשטרה בכל הארץ.