יחידת התביעות במשטרת ירושלים הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מאיה בנבנישתי (36), האישה שהתפשטה כחלק ממחאה ברחבת הכותל המערבי בחודש פברואר. כך נודע ל-ynet. לפי כתב האישום היא יצרה קשר עם עיתונאים, פתחה קבוצת וואטסאפ והזמינה אותם לחזות במחאתה - מבלי לציין שתתפשט ותישאר בלבוש מינימלי.
מכתב האישום עלה כי בנבנישתי החליטה למחות נגד "חוק הצניעות" של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שירד בינתיים מסדר היום - לפיו מי שיפר את כללי הצניעות בכותל עלול להיענש. היא יצרה קשר עם עיתונאים ופתחה קבוצת ווטסאפ בשם "מחאה בכותל", שבה כתבה: "ביום ראשון בשעה 11:00 נתכנס במתחם המזון בראש המדרגות המובילות לכותל בלבוש רגיל, כשמתחתיו יהיה ביגוד הפגנה, ללא מגאפונים וללא שלטים. ניכנס כל אחת בנפרד לרחבת הנשים בשעה שעליה נסכים כולנו, כביכול כבמבקרות, נתפשט כולנו ונישאר בבגדי ההפגנה".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: אישה התפשטה בכותל במחאה
תיעוד: אישה התפשטה בכותל במחאה
"ניכנס כמבקרות ונתפשט". בנבישתי והמחאה
(צילום: אורן זיו, שיחה מקומית)
"כדי להוציא את החלטתה של הנאשמת לפועל, היא הגיעה ביום 12.3.23 בשעה 10:55 לערך לאזור הכותל המערבי בעיר העתיקה, נכנסה לרחבת הכותל כשהיא לובשת חצאית, חולצת פיג'מה וסוודר, ומתחת לבגדים אלה לבשה בגד ים.
כשהעיתונאים היו במקום, היא פשטה את בגדיה ועמדה כשהיא לבושה בגד ים, הכולל חזייה ותחתונים בלבד על גופה, ובמקומות שונים, בהם על אזור הירך, כתבה: 'Bibi, let my people go'", צוין בכתב האישום. בנבנישתי מואשמת בעבירה של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור.
רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, הביע באותו היום "זעזוע עמוק וכאב על הפרובוקציה הבזויה שבוצעה הבוקר ברחבת הכותל המערבי, תוך רמיסת קדושת המקום ופגיעה ברגשות הציבור והמתפללים", כדבריו. "הכותל המערבי קדוש לכל יהודי ויהודייה, ויש להשאירו מאחד ומחוץ לכל מחלוקת ופרובוקציה".