סערה בכותל המערבי: אישה הגיעה הבוקר (יום א') לרחבת הנשים, ופשטה את בגדיה כשהיא נותרת בחזייה ותחתונים בלבד, ועל ירכה כתובה המילה "ביבי" – זאת, כך נראה, במחאה על כוונת ש"ס לחוקק את "חוק הצניעות" בכותל, שירד בינתיים מסדר היום.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לאחר דין ודברים בינה ובין מתפללות שהגיעו לאתר הקדוש, הורחקה הצעירה בידי שוטרים ונלקחה לחקירה, וכעת היא נחקרת במרחב דוד. האישה – כבת 35, על פי המשטרה, ותושבת העיר ירושלים – ניסתה ככל הנראה לגייס פעילות נוספות למעשה, אך ללא הצלחה.
"הבוקר התקבל דיווח במשטרה על אישה המסתובבת ברחבת התפילה בכותל המערבי כשהיא לבושה רק בבגדים תחתונים", נמסר מהמשטרה. "שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים, שהגיעו למקום, עיכבו אותה בחשד שהתערטלה במקום קדוש במזיד".

"להשאיר את הכותל מחוץ למחלוקת"

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, הביע "זעזוע עמוק וכאב על הפרובוקציה הבזויה שבוצעה הבוקר ברחבת הכותל המערבי, תוך רמיסת קדושת המקום ופגיעה ברגשות הציבור והמתפללים", כדבריו. "הכותל המערבי קדוש לכל יהודי ויהודייה, ויש להשאירו מאחד ומחוץ לכל מחלוקת ופרובוקציה".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: אישה התפשטה בכותל במחאה
תיעוד: אישה התפשטה בכותל במחאה
תיעוד: אישה התפשטה בכותל במחאה
(צילום: אורן זיו, שיחה מקומית)
בשבוע שעבר נודע כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, דרש שתעלה הצעה הקובעת, בין השאר, חצי שנת מאסר על נגינה ולבוש לא הולם בכותל – ככל הנראה בניסיון להביך את הקואליציה, שטרם החלה לקדם את החוק שישיב אותו לממשלה.
אלא שמספר שעות לאחר הפרסומים והסערה שקמה בעקבותיהם, הבהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסרטון שהוציא, כי "הסטטוס-קוו בכותל, שיקר לכל עם ישראל, יישמר כפי שהוא היום. שוחחתי גם עם חבריי, ראשי הסיעות, ומקובל על כולם שהחוק לא יעלה כעת. גם אם היה עולה, הוא לא היה עולה עם סעיפים פליליים על לבוש או כלי נגינה שנכתבו לפני 40 שנה ואינם מקובלים על אף אחד. הכותל יישאר בדיוק כפי שהוא היום", לדבריו.
בש"ס בירכו על הודעת נתניהו כי הסטטוס-קוו בכותל יישמר, ואמרו כי הסכימו להסיר את הצעת החוק מסדר היום לאחר שנתניהו הודיע כי המדינה תבקש מבג"ץ דחייה בדיון על העתירות ליישום מתווה הכותל.
מדובר במספר עתירות, שהראשונה שבהן הוגשה עוד ב-2013, ובית המשפט מתקשה להכריע בהן לנוכח רגישותן הרבה לחברה הישראלית וליהדות התפוצות. הדיון האחרון בעתירות התקיים לפני יותר משנתיים, שכן ההליכים נדחו עקב המשבר הפוליטי. עם כוונת בג"ץ לחדש את הדיונים, המדינה הייתה אמורה להגיש את תגובתה עד ליום חמישי הקרוב, והדיון בעתירה נקבע לסוף החודש.