2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט. "לקראת סערת הדבקה"
(צילום: אמיל סלמן)
ראש הממשלה מותח בריאיונות שערך הבוקר (יום ג') ברדיו ביקורת מרומזת על מפקד חיל האוויר הבא בעקבות הריאיון של ל"ידיעות אחרונות", ומבהיר כי ישראל לא תתנגד אוטומטית במקרה שיושג הסכם עם איראן בווינה.
בריאיון בשבוע שעבר במוסף "7 ימים" ענה בחיוב האלוף תומר בר לשאלה אם הוא יכול לתקוף מחר בבוקר באיראן. "אין מצב שנפעל שם, אלף קילומטר מפה, ואני לא חוזר הביתה ואומר 'ביצעתי את המשימה'", אמר באותו ריאיון. ראש הממשלה נפתלי בנט נשאל על כך בריאיון ל"כאן רשת ב'" וענה: "אני מעריך מאוד את מפקד חיל האוויר הנכנס ואת מפקדי צה"ל בכלל. אני מציע לכולנו לעמוד בכלל של אמור מעט ועשה הרבה".
2 צפייה בגלריה
אלוף תומר בר בתא הטייס של אף־15
אלוף תומר בר בתא הטייס של אף־15
אלוף תומר בר
(צילום: דובר צה"ל)
בנוגע להתמודדות מול איראן ענה בנט: "במשך 30 שנה איראן עטפה את ישראל במעין טבעת של רקטות ובעשור האחרון לצערי אפשרו לחיזבאללה להתחמש במעל 100 אלף רקטות. אנחנו צריכים לגלגל את העסק אחורה, ובמקביל למנוע מאיראן להגיע או לפרוץ לנשק גרעיני לצמיתות. אלה משימות גדולות, אנחנו פועלים כל הזמן בהרבה ממדים".
בנט הודה כי "לא תמיד אנחנו מסכימים עם המדיניות של ארצות הברית ולפעמים יש מחלוקת". לדבריו, "אנחנו לא נבקש אף פעם רשות להגן על עצמנו כפי שאנחנו לא מבקשים ולא ביקשנו אף פעם מארצות הברית להגן עלינו. לא נבקש מארצות הברית לשלוח חיילים להגן עלינו, זה התפקיד של המדינה היהודית וצה"ל - להגן על עצמנו, בשביל זה הקמנו בין השאר את המדינה".
בריאיון לגלי צה"ל אמר בנט כי על המעצמות לנקוט בעמדה נוקשה יותר מול איראן: "ברור שיכול להיות הסכם טוב, ברור. האם צפוי שזה יקרה בדינמיקה הנוכחית? לא. כי צריכה להיות עמדה נוקשה בהרבה".
על ההתמודדות עם גל האומיקרון אמר ראש הממשלה: "אנחנו הולכים להיקף הידבקות גדול מאוד, כזה שעוד לא ראינו בישראל. אני לא יודע לאמוד בדיוק כמה, אבל בסדרי גודל יותר ממה שהכרנו. אנחנו רגע לפני סערת הדבקה. הסערה תקרה, אנחנו לא יכולים למנוע את זה. מה שאנחנו יכולים לעשות זה לתת שכפ"ץ, הגנה לכל אדם, שלפחות הוא ובני ביתו יהיו מוגנים".