2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
בדרך להקלות גם לגני הילדים
(צילום: AFP )
מתווה "הכיתה הירוקה" שמאפשר פטור מבידוד בעקבות תלמידים מאומתים - ובתנאי ששאר הנחשפים ייבדקו בכל יום במשך שבוע - צפוי להתרחב בשבוע הבא גם לגני הילדים. לאור הירידה המתמשכת בתחלואת הקורונה ידונו ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם שרת החינוך ומנכ"ל משרד הבריאות ביום שני על פטור מבידוד ילדים בשעות הצהריים.
יומיים לאחר מכן, ביום רביעי, יתקיים דיון שבו צפויים להחליט על פתיחתה של ישראל לתיירות נכנסת של מחוסנים מ-40 מדינות כבר בחודש נובמבר. בינתיים ישראל מקבלת תיירים רק בקבוצות - ומ-19 בספטמבר הספיקו להגיע לישראל 1,500 תיירים. ההחלטה תתקבל לפי מתווה שגובש במשרדי הבריאות והתיירות, לפיו רק מחוסנים שלא חלפה חצי שנה מהמנה השנייה יוכלו להיכנס.
כמו כן, הממשלה בוחנת הקלות בתו הירוק לילדים מתחת לגיל 12 וכן שוקלת אם להעביר את חדרי הכושר ממתכונת של תו ירוק לתו סגול.

לראשונה מאוגוסט: פחות מ-400 חולי קורונה במצב קשה

בינתיים, מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לרדת והערב עומד מספרם על 385 בני אדם. מדובר בפעם הראשונה מאז 9 באוגוסט שמספר החולים הקשים הוא פחות מ-400. מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-75% מהחולים הקשים אינם מחוסנים. 169 מהחולים קשים מחוברים למכונות הנשמה.
83 מהחולים במצב קשה הם בני פחות מ-50. קרוב ל-90% מהם, 74 חולים, אינם מחוסנים. שישה חולים הם מחוסנים שעברה יותר מחצי שנה מאז שקיבלו את המנה השנייה, ושלושה נוספים - כולם בשנות ה-40 לחייהם – הם מחוסנים שקיבלו את המנה השלישית או שחלפה פחות מחצי שנה מאז שהתחסנו בפעם השנייה.
2 צפייה בגלריה
פועלים על פי תקנות התו הירוק בחדר כושר באשקלון
פועלים על פי תקנות התו הירוק בחדר כושר באשקלון
הממשלה שוקלת להפעיל חדרי כושר לפי התו הסגול
(צילום: בראל אפרים)
עוד עולה כי מחצות אובחנו 882 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-51 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 1.6%. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,966 חולי קורונה. לפי עדכון של משרד הבריאות אתמול נפטרו חמישה חולי קורונה ולא שניים כפי שפורסם הבוקר על ידי דוברות המשרד, אך ככל הנראה המספר למרבה הצער גבוה יותר. היום נפטרו שלושה חולי קורונה נוספים. מתחילת החודש נפטרו 181 חולי קורונה.