מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לרדת והערב (חמישי) עומד מספרם על 385. מדובר בפעם הראשונה מאז 9 באוגוסט שמספר החולים הקשים הוא פחות מ-400. מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-75% מהחולים הקשים אינם מחוסנים. 169 מהחולים קשים מחוברים למכונות הנשמה.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
נמשכת הירידה בחולי קורונה במצב קשה
(צילום: רויטרס)

קורונה - כתבות נוספות

83 מהחולים במצב קשה הם בני פחות מ-50. קרוב ל-90% מהם, 74 חולים, אינם מחוסנים. שישה חולים הם מחוסנים שעברה יותר מחצי שנה מאז שקיבלו את המנה השנייה, ושלושה נוספים - כולם בשנות ה-40 לחייהם – הם מחוסנים שקיבלו את המנה השלישית או שחלפה פחות מחצי שנה מאז שהתחסנו בפעם השנייה.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בילינסון
(צילום: רויטרס)
עוד עולה כי מחצות אובחנו 882 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-51 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 1.6%. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,966 חולי קורונה. לפי עדכון של משרד הבריאות אתמול נפטרו חמישה חולי קורונה ולא שניים כפי שפורסם הבוקר על ידי דוברות המשרד, אך ככל הנראה המספר למרבה הצער גבוה יותר. היום נפטרו שלושה חולי קורונה נוספים. מתחילת החודש נפטרו 181 חולי קורונה.
ומה עם החיסונים? 7,261 ישראלים התחסנו היום במנת החיסון השלישית ואילו 1,671 קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת החודש קיבלו 75,155 ישראלים את המנה הראשונה של החיסון.
מוקדם יותר היום הודתה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי "התו הירוק הופעל מאוחר. המלצנו להפעיל אותו יותר מוקדם ואולי יכולנו להציל חיי אדם". לדבריה, "אם התו הירוק נועד כדי להכריח חיסונים, הוא היה פועל ללא הפסקה. בין הגלים התו הירוק הופסק".

בדיון של הוועדה לזכויות הילד התייחסה אלרעי פרייס לכוונה של פייזר להגיש בקשה לאישור חיסונים לילדים בני 11-5, ואמרה: "נקבל את הנתונים ונראה מה יגידו ב-FDA. כמו תמיד, נקבל את ההחלטה הכי מקצועית. יכול להיות שיהיה דיון פתוח לציבור בגלל שהנושא הזה משמעותי ושנוי במחלוקת".