גיל דיקמן, קרוב משפחתן של כרמל וירדן גת שנחטפו לעזה מבארי, זעם בצהריים (יום שני) על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - שיזם את הדיון על חוק עונש מוות למחבלים בניגוד לעמדת משפחות החטופים, ובהמשך פרסם תמונה מחובק עם דיקמן.
דיקמן תקף בתגובה: "תוריד ממני את הידיים. אמרתי לך 'אל תחבק אותי' ובכל זאת חיבקת, הכול בשביל תמונה. אין לך שום גבול, כולם רואים שאתה עושה קרקס על הדם של המשפחות שלנו".
1 צפייה בגלריה
הציוץ של איתמר בן גביר על משפחות החטופים
הציוץ של איתמר בן גביר על משפחות החטופים
הציוץ והתגובה
(מתוך : טוייטר)
גיל דיקמן לבן גביר בוועדה: "פניתי אלייך כבר בשבוע שעבר והתחננתי שתעצור"
(צילום: ערוץ כנסת)

השר פרסם את התיעוד בחשבון ה-X שלו, וכתב: "אוהב ומחבק את משפחות החטופים וחייבים לומר את האמת - הקונספציה שהובילה אותנו לאסון, שכללה תשלום מזומן לחמאס ומדיניות הכלה - וכבר התפוצצה לנו בפרצוף - ממשיכה גם כעת. כמו שהתמרון הקרקעי חשוב להגברת הלחץ על חמאס להשיב את החטופים, כך גם חקיקת גזר דין מוות למחבליו. במזרח התיכון לא ממצמצים - מכים באויב בכל הכלים ומורידים אותו על הברכיים".
במהלך הדיון התעוררה מהומה שכללה ויכוחים, צעקות ועימותים, לאחר שבני המשפחות התחננו בפני השרים וחברי הכנסת לעצור את קידום החוק מחשש לסכנה לחיי קרוביהם. לקראת תום הדיון הודיעו בליכוד שאין כל כוונה לקדם את החוק כעת - ולמעשה הדיון כולו היה מיותר.
דיקמן ביקש בדמעות בתחילת הדיון מחברי הוועדה להוריד את הצעת החוק מסדר היום. הוא פנה לשר בן גביר ואמר לו: "פניתי אלייך כבר בשבוע שעבר והתחננתי שתעצור, שלא תעשה הון משום סוג עלינו ועל הסבל שלנו עכשיו. לא צריך לקיים עכשיו דיבורים על עונש מוות, כשהחיים של היקירים שלנו על הכף וחרב מונחת על צווארם. אתם לא מבינים מה זה עושה לנו. אני הצטרפתי בבת אחת גם למשפחות השכולות וגם החטופות".
ירדן גונן, אחות של רומי גונן שנחטפה לעזה, ביקרה את עיתוי הדיון על הצעת החוק וההתעלמות ומהשפעתו על מצב החטופים שנמצאים בשבי חמאס. "אני המומה שלא שמים לב שהצעת החוק נוגדת באופן מוחלט את שחרור החטופים בריאים ושלמים. אנחנו מתמודדים מול מפלצות, לא מול מישהו שיש לו שכל ישר".
עימות מילולי פרץ בוועדה במהלך דבריו של השר בן גביר, שפנה לבני משפחות החטופים היושבים בוועדה, ואמר להם: "כשאני עובר ממקום למקום ומחלק נשקים אני גם חושב על הילדים שלי ועל הילדים שלכם. אבל החמאס לא חיכה לעונש מוות למחבלים, הם הלכו לרצוח, להתעלל ולפגוע, לאנוס, בלי עונש מוות. אני אומר את זה עם כל האהבה והערכה אליכם, התפיסה שלי היא הפוכה משלכם. אני חושב שדווקא התמרון שאנחנו עושים כרגע מקדם את האפשרות של החזרת האהובים שלכם". אחת מבנות המשפחה של החטופים ענתה לו: "בארונות".