"לאורך החודשים האחרונים קיבלתי הודעות וטלפונים באמצע הלילה עם איומים. יש עליית מדרגה אחרי שח"כ בן גביר עמד ונאם מול אלפי אנשים וקרא לי 'מחבל'". כך סיפר היום (רביעי) בראיון לאולפן ynet, יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, בעקבות איומים שקיבל על רקע העובדה שהוא ומפלגתו חלק מממשלת בנט-לפיד. דבר שהוביל את קצין הכנסת להורות להצמיד לו מאבטח.
"זו לא פעם ראשונה שמבקשים להצמיד אליי שומרים או מאבטחים, והפעם אני נעניתי לאחר שראיתי שיש עליית מדרגה ברמת ההסתה", הוסיף עבאס. "חשבתי שמן הראוי לקחת צעד אחראי ולא לסכן לא את עצמי או את המרקם שאנחנו מנסים לקדם או לבנות כאן בארץ".
3 צפייה בגלריה
 מנסור עבאס
 מנסור עבאס
"זו לא פעם ראשונה שמבקשים להצמיד אליי שומרים או מאבטחים". עבאס
(צילום: AFP)
עבאס המשיך: "אנחנו מדברים על קבוצה, אמנם היא שולית, אבל מספיק שאדם אחד יבין את דבריו של ח"כ בן גביר בצורה מסוימת ואז הוא יחליט לעשות מעשה. אני דואג לשלומי. דרך אגב, ההסתה הזאת היא לא רק נגד מנסור, היא בכלל נגד רע"מ, נגד התנועה האיסלמית, הפלג הדרומי".
מה המסר שלך לח"כ איתמר בן גביר? "המסר שלי לא רק לו, אלא לכל חברי הכנסת – בואו ננהל שיח מכבד. אפשר לנהל מחלוקת ואפילו בסוגיות מאוד קשות בצורה שהיא לא תגלוש לפסים אלימים וכבר היה לנו ניסיון במדינה הזאת עם רצח ראש ממשלה".
אתה מותקף מילולית גם מהחברה הערבית. "כן, כמובן. אני כבר הותקפתי בעבר אם אתם זוכרים בהפגנות, וגם ברשתות החברתיות בערבית יש איומים והסתה נגדי. אבל בסופו של דבר הגורמים הרלוונטיים, המשטרה, קצין הכנסת, הם שמחליטים בנושאים האלו מהי דרגת הסיכון ואז ממליצים להצמיד לי מאבטחים או לא".
3 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים בלוד
צעדת הדגלים בלוד
"כבר היה לנו ניסיון במדינה הזאת עם רצח ראש ממשלה". בן גביר
(צילום: AFP)
עבאס התייחס גם לדברי השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, על החברה הערבית והאלימות בה: "לא שמעתי טענה שאנחנו נכשלים. אנשים שחיים שם במקומות האלה אומרים שהם מרגישים שינוי. התודעה של האנשים נוצרת על ידי מקרי הרצח שכל יום קורים בחברה הערבית. לצערנו, היום בבוקר גם נרצח נהג אוטובוס בלוד, כנראה על רקע סכסוך בין שתי משפחות".
"במבחן התוצאה יש עלייה, השנה גם שברנו עוד שיא חדש במספר הרציחות בחברה הערבית. אין ספק שיש מאמץ שמושקע מכיוון המשטרה, הממשלה גם אישרה תכנית חומש מיוחדת בנושא מיגור הפשיעה והאלימות. תופעה שהשתרשה במשך 10-20 שנים לפחות, בצל ממשלותיו של נתניהו".
3 צפייה בגלריה
אילת שקד  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
אילת שקד  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
"בכיוון הנכון". שקד
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
נשמע שאתה מגבה את פעולותיו של בר-לב? "נכון. אני דורש שהמשטרה תפעל ביתר שאת ותפגין נוכחות ותשליט את הסדר בתוך היישובים הערביים וגם בכלל בחברה הישראלית. זה מעבר לגיבוי".
יו"ר רע"מ סיפר גם על שיתוף הפעולה עם שרי הממשלה, ובהם גם איילת שקד. "היא שרת הפנים של כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים. יש כבר 30 או 40 החלטות של ועדות גיאוגרפיות שאמורות לתת מענה לחברה הערבית בתחומים שונים – גם חלוקת תקציבים וחלוקת הכנסות מארנונה וגם שטחי שיפוט כדי לאשר תכניות תכנון ובנייה. חשוב לנו לקדם את ההחלטות האלו בנוסף לדברים האלה שקשורים למשרד הפנים ולמשרדים אחרים. אנחנו, שוב אני אומר, עדיין בתחילת הדרך, אבל בכיוון הנכון".