ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב הבוקר (ראשון) על דברי בכיר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שטען אמש בכנס בחירות מוניציפליות של מפלגת דגל התורה, בצל אירועי יום הכיפורים האחרון, כי "אנחנו במלחמת דת". לפיד השיב: "אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה, מפני שזה חלומם הגדול של האנטישמים. המאבק הוא על דמותה של מדינת ישראל, על ערכיה, על הדמוקרטיה".

את הפוסט שפרסם ברשתות החברתיות השונות לפיד פתח באמירה נחרצת: "אנחנו לא במלחמת דת, מפני שיש לנו את אותה הדת. אנחנו יהודים מאמינים. כולנו. ואמונה יש לה כל מיני צורות ודרכים".
לדבריו, על אף אירועי כיפור, "אנחנו לא זקוקים לשום הדרכה איך להיות יהודים". הוא הסביר: "התנ"ך הוא שלנו, ההיסטוריה היהודית היא שלנו, תפילת כל נדרי היא שלנו ועל ניסיון לחרחר מלחמה בין אחים אין יום הכיפורים מכפר".
אמש גפני טען כי "כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף, באים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אז אנחנו בעיצומה של מלחמת דת. ולכן אנחנו, חברי דגל התורה, לא מתראיינים בתקשורת. זה לא יועיל בכלום. אבל שנדע - המלחמה שלהם היא לא כלכלית, לא ביטחונית וגם לא חברתית, זאת מלחמת דת. כך צריך להתייחס לזה ולהיזהר לא לדבר מה שלא צריך".
1 צפייה בגלריה
הוועדה המסדרת
הוועדה המסדרת
גפני הכריז על מלחמת דת, לפיד: "חלומם הגדול של האנטישמים"
(צילום: EPA, שלו שלום, קובי קואנקס)
על כך אמר לו יו"ר יש עתיד כי "יש פה ממשלה, שגם אתה יודע שהיא פועלת נגד האינטרסים החיוניים ביותר של הביטחון הלאומי, הכלכלה והחברה. גם אתה יודע שהשימוש שעושים הגורמים הקיצונים בתוכה בשם השם, הוא לא פחות מחילול קודש".
הוא חזר שוב על המסר לפיו אסור להכריז על מלחמת דת, כפי שעשה גפני. "אין בינינו מלחמת דת הרב גפני, מפני שאם תהיה היא תוביל אותנו למקום שאליו הובילו אותנו כל מלחמות הדת הקודמות - לגלות. יש לנו אחריות משותפת למנוע את זה הרב גפני, לא ללבות את האש. אנחנו יהודים. כולנו".
גפני, שמשמש גם כיו"ר ועדת הכספים, טען אמש בכנס כי המהפכה המשפטית כלל לא פגעה בכלכלה. הוא אמר כי נפגש עם ראשי המשק וכלכלנים "לפני חודשים ארוכים", והם הסבירו לו שהמהפכה תביא לפגיעה שכזו, אך "מאז עבר די הרבה זמן והכלכלה מצוינת", טען גפני, על אף שהשלכות אירועי השנה האחרונה על הכלכלה ניכרות היטב.
"אמרתי להם - אתם לא מתכוונים לרפורמה המשפטית וגם לא לשום דבר שדומה לזה. אתם מנהלים נגדנו מלחמת דת". גפני, נזכיר, קבע בפברואר 2023 בתום דיון בוועדת הכספים כי "הרפורמה לא פוגעת בכלכלה" - בדיון בלי אף נציג מקצועי.