יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר אמש בכנס בחירות מוניציפליות של המפלגה כי "אנחנו במלחמת דת - ומה שראינו ביום כיפור בתל אביב זו ההוכחה".
גפני טען כי נפגש עם ראשי המשק וכלכלנים "לפני חודשים ארוכים", והם הסבירו לו שהמהפכה המשפטית תפגע בכלכלה. "מאז עבר די הרבה זמן והכלכלה מצוינת", טען גפני, על אף שהשלכות אירועי השנה האחרונה על הכלכלה ניכרות היטב. "אמרתי להם - אתם לא מתכוונים לרפורמה המשפטית וגם לא לשום דבר שדומה לזה. אתם מנהלים נגדנו מלחמת דת".
לדברי גפני, "כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף, באים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אז אנחנו בעיצומה של מלחמת דת. ולכן אנחנו, חברי דגל התורה, לא מתראיינים בתקשורת. זה לא יועיל בכלום. אבל שנדע - המלחמה שלהם היא לא כלכלית, לא ביטחונית וגם לא חברתית, זאת מלחמת דת. כך צריך להתייחס לזה ולהיזהר לא לדבר מה שלא צריך".
גפני הוסיף: "היה לי הרבה מה לומר אחרי שהיה את ההתקפות על ההעברות התקציביות האחרונות בוועדת הכספים (העברת מאות מיליונים למוסדות חינוך חרדיים), אבל זה לא יעזור, נקלענו במשמרת שלנו למלחמה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל - ובעזרת השם נעמוד בזה".
גפני, נזכיר, קבע בפברואר 2023 בתום דיון בוועדת הכספים כי "הרפורמה לא פוגעת בכלכלה" - בדיון בלי אף נציג מקצועי.