פעילי ימין, חברי כנסת ורבנים הפגינו אמש (שבת) מול משטרת אריאל, במחאה על תנאי מעצרו של תושב השומרון שחשוד ברצח הפלסטיני עלי חסן חרב (27) ביום שלישי שעבר. לפי המשטרה ושב"כ, מלבד סעיפי הרצח, העצור חשוד גם בשיבוש הליכי משפט.
החשוד, נזכיר, הגיע בשבוע שעבר לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה בטענה שהותקף על-ידי פלסטינים בזמן שערך סיור לקבוצת ילדים באזור. הוא נעצר מיד כשהגיע למסור עדות, ונאסר עליו גם להיפגש עם עורך דין. ביום חמישי האחרון האריך בית המשפט את מעצרו של החשוד, שמיוצג על-ידי עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו, בחמישה ימים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה במחאה על מעצרו של היהודי החשוד ברצח הפלסטיני באריאל
הפגנה במחאה על מעצרו של היהודי החשוד ברצח הפלסטיני באריאל
"כל אדם מבין שהחשד לטרור הוא מופרך"
בהפגנה אמש טען ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, כי מדובר ב"אחד המופעים המשונים והמזעזעים שראינו". לטענתו, "18 ילדים ישראלים שיצאו לטייל הותקפו ואוימו על-ידי ערבים עם אלות, סכינים וגרזנים, והתגובה של גורמי הביטחון היא שלילת הזכויות של התושב שהותקף כשהוא לבדו עם הילדים. נניח שרוצים לחקור את האירוע, אבל לשלול זכויות?".
חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית אמר כי "לא באתי למחות נגד המעצר. זו המשטרה, התפקיד שלה הוא לחקור, ואם אדם איבד את חייו - לא משנה מי - צריך לבדוק את זה. אני חושב שההגדרה של רצח קצת מורכבת לאירוע הזה ולו רק מהנסיבות. בין אם חשד לרצח או חשד להריגה, חשד לכל מעשה לא-תקין, מה שיש פה זה לא חקירת משטרה, אלא מניעת מפגש עם עורך דין. לפחות לפי מה שנחשפנו אליו בשבוע שעבר בבית המשפט, משתמשים במה שמכונה בשפה המכובסת 'אמצעים מיוחדים'. אלה לא דרכים לחקירה לבירור אמת, אלא דרכים לסיכול פיגוע טרור. אם יש חשש או חשד שפעל פה ארגון טרור, אני חושב שכל אדם שמבין את נסיבות האירוע מבין שהחשד הזה מופרך".
2 צפייה בגלריה
הפגנה במחאה על מעצרו של היהודי החשוד ברצח הפלסטיני באריאל
הפגנה במחאה על מעצרו של היהודי החשוד ברצח הפלסטיני באריאל
"נניח שרוצים לחקור, אבל לשלול זכויות": ראש מועצת שומרון, יוסי דגן
חברת הכנסת עידית סילמן מימינה אמרה כי בכוונתה לכנס את ועדת הבריאות של הכנסת לדון בנושא ביום שני. "האמת היא ששמעתי שהמצב הבריאותי של העצור במצב מאוד לא פשוט ומאוד קשה, והאמת שזה לא רק לא תקין אלא גם לא מוסרי", אמרה. "נבחן בוועדה את תנאי כליאתו ועצירתו של החשוד, ונוודא שהוא נמצא בתנאים הולמים ומתאימים ושבריאותו לא נפגעת".
בתוך כך, בסוף השבוע הגיש עו"ד עדי קידר תלונה לאחראי על החקירה, בשל הפרת זכויותיו של העצור. לטענת קידר, העצור, שנחקר על-ידי שב"כ ארבע פעמים בפחות מ-24 שעות, סובל מכך שמונעים ממנו לישון או לקבל טיפול רפואי, והוא עובר חקירות אינטנסיביות במשך שעות ארוכות ולאורך כל הלילה.