הופחתה חומרת האישום נגד גבר שרצח את אשתו לעיני בתם בת ה-5. ביולי 2020 הוגש כתב אישום נגד איימן מסארווה (51) מטייבה בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו וופא. לפי האישום, הוא שבר שתיים משיניה ובהמשך דקר אותה לפחות 12 פעמים - מול בתם.
ל-ynet נודע כי לפני כמה שבועות, במהלך המלחמה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, ובמסגרתו שונתה עבירת הרצח. במקום רצח בנסיבות מחמירות, המחייב מאסר עולם, מסארווה יורשע ברצח בכוונה, שנחשב ל"רצח מדרגה שנייה" שאינו מחייב מאסר עולם. כתב האישום תוקן והצדדים הסכימו על עונש של 27 שנות מאסר, שאותו יבקשו יחד מהשופטים. בשבוע הבא אמור להתקיים דיון נוסף.

וופא ואיימן היו נשואים וגרו עם בתם בדירה בטייבה. לפי האישום המתוקן, ב-2 ביולי 2020, בשעה 14:08, הגיעו השלושה לדירתם. מסיבות שאינן ידועות, איימן ניגש למטבח שבו שהתה בת זוגו, הכה אותה בחוזקה בפניה ובראשה בידיו וגם באמצעות חפץ מזכוכית. הוא שבר לה שתי שיניים, תלש עגיל מאוזנה ושרשרת שענדה. בשלב מסוים פתח איימן מגירה במטבח ושלף ממנה סכין באורך של 28.7 ס"מ ואורך להב 16.01 ס"מ ודקר אותה בפלג גופה העליון.
עוד עולה מהאישום כי וופא ניסתה להתגונן אך הוא המשיך, היא נמלטה לחדר המדרגות והוא דקר אותה שם שוב ושוב עד שהתמוטטה. בזמן התקיפה, שהתה במקום בתם בת ה-5 במקום והייתה עדה לאירוע. אחרי שאביה עזב את הדירה, יצאה הילדה בוכה בריצה לשכנה לבקש עזרה.
1 צפייה בגלריה
הנרצחת עם בעלה ויליהם
הנרצחת עם בעלה ויליהם
וופא ואיימן. רצח בדקירות לעיני בתם, האישום יופחת
(צילום: אתר "אל-ערב")
במהלך חקירתה אחרי הרצח, סיפרה הילדה כי ראתה שירד לאמה דם וכי אמה הייתה על המדרגות, "ישנה, מתה". לפי הפרקליטות, "חוקרת הילדים מתרשמת כי הקטינה סיפרה את אשר חוותה בהיותה עדה לאירוע, ופירטה מהם הנימוקים להתרשמות זו. הילדה לא הצליחה להרחיב על אודות מהות מעשה הדקירה, והסתפקה במשפט כללי 'אבא שחט את אמא'".
עו"ד אהרון רוזהעו"ד אהרון רוזה
הסנגורים של הנאשם, צאלה ישמח ואהרון רוזה, מסרו: "במהלך המשפט נשמעו עדויות קרובי משפחה ואנשי מקצוע שמהן עלה כי מצבו הנפשי של הנאשם הדרדר מאוד. מעשיו הפתיעו לחלוטין את כולם ובשפתם 'זה לא אותו איימן שהיה לפני', איימן שתמיד היה שקט אוהב ועוזר וכולם העריכו. לאור דברים אלו המליץ הרכב השופטים לצדדים להידבר, הצדדים ניהלו משא ומתן משותף , גם בישיבות גישור אצל כבוד השופט קובו, שסייע מאוד להגעה להסדר. בסופו הוצע הסדר טיעון הוגן וראוי, שהביא לתיקון העובדות והעבירה, כך שהוסרה חובת מאסר העולם, ויוצג עונש של 27 שנים".