3 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
רפאל אדנה
(צילום: נדב אבס)
פרקליטות מחוז מרכז פרסמה היום (שלישי) מסמך, שבו השיבה לטענות המפגינים על השתהות ההליכים נגד נהגת בת 80 מנתניה, שחשודה כי דרסה למוות לפני כשלושה חודשים את רפאל אדנה בן הארבע בנתניה - ונמלטה מהמקום. מחר מתכננים המפגינים - שחסמו אתמול את איילון - יום מחאות נוסף בצומת קפלן בתל אביב וברחבי הארץ, תחת הכותרת "צדק לרפאל", במטרה לעודד הגשת כתב אישום נגד הנהגת.
• לקריאת המסמך שפרסמה הפרקליטות - לחצו כאן
בפרקליטות הסבירו כי "הרכב שבו נהגה החשודה לא נלקח למוסך אלא נתפס על ידי המשטרה עם סימני הנזק שנגרמו בתאונה". אך מנגד, יום לאחר התאונה הודיעה המשטרה כי הרכב זוהה ואותר במוסך, וכי שתי תושבות נתניה נעצרו - אם ובתה - בחשד למעורבות בתאונה ולשיבוש והעלמת ראיות על ידי תיקון הרכב.
3 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
"צדק לרפאל". המחאות ביום שני
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
(צילום: מוטי קמחי)
על הטענה כי התיק נגד הנהגת נסגר השיבו בפרקליטות: "בכוונתנו להעמיד את החשודה לדין בעבירת ההפקרה בכפוף לשימוע ובהתאם לחוק". עוד נכתב כי "החשודה לא תעמוד לדין בגרימת מוות משום שבוחני התנועה קבעו שמדובר בתאונה בלתי נמנעת".
בנוסף, ציינו בפרקליטות כי אין חשד שהבת היא זו שנהגה ברכב בזמן התאונה, וכי "לפני הראיות שנאספו בתיק האם נהגה לבדה ברכב הרשום על שם בתה". הם הדגישו כי התיק נגד הבת נסגר בחוסר אשמה.
התאונה התרחשה ב-6 במאי, שבת אחר הצהריים, אז רכב פגע ברפאל בזמן שטייל ברחוב עם סבו בשדרות בן גוריון בנתניה. הוא נפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים כעבור ארבעה ימים. נהגת הרכב החשודה כי נמלטה מהמקום נעצרה לחקירה למחרת.
הוריו של רפאל, שמחה וזיו טלהון אדנה, יצאו אתמול יחד עם עשרות תומכים להפגין, ודרשו להגיש נגד הנהגת כתב אישום בגין עבירה של הפקרה בנסיבות מחמירות. "היא פגעה וברחה ועד לרגע זה טרם הוגש נגדה כתב אישום", אמר זיו טלהון, אביו של רפאל. "ההפגנה היא כדי לוודא שמוגש כתב אישום חמור על הפשע שבהפקרה והפשע שבהתנהלות עם קרות האירוע ולאחריו. אנחנו דורשים הגשת כתב אישום חמור במחוזי וצפייה בסרטוני האירוע". הוא הוסיף: "אילו היו קוראים לו רפאל חשין או רפאל רובינשטיין כנראה שכבר היה מוגש כתב אישום".