הרב הראשי לישראל יצחק יוסף קרא אמש (יום שבת) לשר הפנים והבריאות החדש משה ארבל מש"ס להתנות מתן תקציבים לרשויות המקומיות בכך שיתמכו בהקמה ובמימון של מוסדות דת. לדברי הרב הראשי, "זה לא חוקי" ולכן "לא תגיד את זה במפורש" אלא "נעשה את בצורה חכמה".
בשיעורו השבועי שנערך אמש בירושלים פנה הרב יוסף לשר ארבל, שישב לצידו, ואמר: "יש לו תפקידים חשובים ביד. הוא יכול הרבה לעזור לעם ישראל, לתת למועצות כל מיני תקציבים בתנאי שיעשו בית כנסת ושייתנו כסף לישיבות".
2 צפייה בגלריה
הרב יצחק יוסף מדבר על רון חולדאי
הרב יצחק יוסף מדבר על רון חולדאי
הרב הראשי יצחק יוסף. אסור לו להתבטא בנושאים פוליטיים - אך הוא עשה זאת בהזדמנויות שונות
(צילום: כיכר השבת)
נציין כי מפאת תפקידו כדיין, אסור לרב יוסף להתבטא בנושאים פוליטיים - אך הוא עשה זאת בהזדמנויות שונות. הוא מזוהה עם ש"ס, קרוב מאוד ליו"ר אריה דרעי ונחשב שותף לא רשמי להנהגה הרוחנית של המפלגה. בעוד כשלושה חודשים יסיים יוסף את תפקידו כרב ראשי והוא צפוי להתמנות לנשיא מועצת חכמי התורה.
ארבל מונה לשר בשבוע שעבר, כשלושה חודשים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לפטר את דרעי מתפקיד שר הפנים והבריאות בעקבות פסיקת בג"ץ בנושא.
2 צפייה בגלריה
משה ארבל
משה ארבל
משה ארבל. מונה לשר עד שדרעי יוכל לחזור "למקומו הראוי" בממשלה
(צילום: יואב דודקביץ')
במכתב שפורסם בעיתון "הדרך" ועליו חתום זקן מועצת חכמי התורה, הרב משה מאיה, נכתב כי ארבל, שכיהן כסגן שר הבריאות והפנים, ימונה לתפקיד השר בשני משרדי הענק הללו, "עד אשר דרעי יוכל לחזור ולהתמנות לתפקיד השר, והרב ארבל יחזור לכהן כסגנו". בחודשים האחרונים כיהן יואב בן צור כממלא מקום שר הבריאות, ומיכאל מלכיאלי כממלא מקום שר הפנים, אך לכהונת ממלא מקום יש תוקף של שלושה חודשים בלבד.
בהודעה הודגש כי "כל ראשי הקואליציה" הצהירו על נכונתם "לתקן את העוול הנורא" שנעשה לכאורה לדרעי ולתקן את החוק - ייתכן שהכוונה ל"חוק דרעי 2" - כדי לאפשר ליו"ר ש"ס לחזור "למקומו הראוי" בממשלה, לשון ההודעה. "חברי הכנסת של סיעת ש"ס יחד עם כלל חברי הקואליציה, יפעלו להעביר בהקדם האפשרי את החוק הנדרש על מנת לתקן את העוול, ולמנות את הרב רבי אריה דרעי לשר", נכתב עוד.