בג'סר א-זרקא האווירה עצובה לאחר רצח הנער ג'לאל עמאש (17) אמש (שני) בחנות ירקות ביישוב. סאלח עמאש, אביו של הנער, סיפר היום כי "כואב לנו מאוד, רצח קשה ומזעזע. לא צפיתי שירצחו את בני, רצחו אותו בדם קר. הוא היה אדם טוב וביחסים טובים על כל מי שהכיר אותו מקרוב".
האב סיפר על השיחה האחרונה עם בנו. "הוא אמר לי 'אבא, אני רוצה להתחתן וללמוד נהיגה'. ביקשתי ממנו שלא יחשוב על חתונה ויחכה עד שנסיים את הבית שבניתי לו. היו לי המון שיחות איתו, קשה לי לתאר במילים", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
11 חשודים נעצרו. ג'לאל עמאש וזירת הרצח
( צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
סלאח עמאש
סלאח עמאש
"לא הרגשנו שהוא מאוים". אביו של הנרצח
לפי החשד, הרקע לרצח הוא סכסוך על חנייה בין שלוש משפחות המתגוררות ביישוב. לדברי האב, "לא הרגשנו שהוא היה מאוים או רדפו אחריו, הוא התנהג כרגיל". האב סיפר על מה שהתרחש אמש. "בזמן הרצח הייתי בבית קפה ואז שמעתי ירי. הגעתי למקום ומצאתי את בני על הקרקע. כאב לי מאוד לראות אותו במצב כזה. קראתי לו בשמו שיענה לי וידבר אבל קבעו את מותו בלי לשמוע ממנו מילה אחרי שנורה".
הוא הוסיף כי הוא "מאשים את משטרת ישראל ואת ההורים ברציחות והאלימות. יש משפחות שלא מעניין אותן מבניהן ולא עוקבות אחריהם כדי לשמור עליהם. היום רואים צעירים שהולכים לעבוד רק כדי להשיג משכורת של 6,000 שקל לצורך רכישת נשק. צריך למגר את התופעה הזאת, אסור לעבור על כך בשתיקה".
המשטרה עצרה 11 חשודים במעורבות ברצח, כולם תושבי היישוב. על המעצרים אמר האב כי "אני לא מאמין שהמשטרה תגיע לרוצחים. בסוף אנחנו נשמע שכולם ישוחררו כמו ברציחות קודמות. אם היה יהודי שנרצח, היו אומרים מי הרוצח".
3 צפייה בגלריה
ג'סר א-זרקא סמוך לזירת הרצח
ג'סר א-זרקא סמוך לזירת הרצח
מנחמים את המשפחה הבוקר בג'סר א-זרקא
נועמאן עמאש, קרוב משפחה, אמר כי אנחנו מבקשים מהמשטרה שיתפסו את מי שעשה את זה, שהורג את הילדים שלנו. אני חושש לחיי ולחיי ילדיי". על הסכסוך בין המשפחות ביישוב, הוא אמר כי "ניסינו לעשות לסולחות בין הצעירים. אני מקווה שלא נגיע לעוד תוצאות קשות. אנחנו רוצים שקט וביטחון אישי ולא להרוג אחד את השני, אחד יגיע לבית קברות ואחד יגיע לבית סוהר".
מהחקירה הראשונית עלה כי שני חשודים הגיעו לחנות הירקות שבה שהה הקורבן, פתחו באש לעברו ולאחר מכן נמלטו מהמקום. עמאש הוא הנרצח ה-86 בחברה הערבית מתחילת השנה, והרביעי ביישוב מגוריו.
מהמשטרה נמסר כי "חוקרי יל"פ מנשה, יחד עם שוטרי תחנת ג'סר א-זרקא וחוקרי הזיהוי הפלילי של מרחב מנשה, החלו באיסוף ממצאים בזירת הרצח וסביבתה, לצד סריקות והפעלת אמצעים שונים, לשם בחינת הרקע ונסיבות האירוע ולאיתור החשודים. הלילה, עם התקדמות החקירה ובהתאם לממצאיה, עצרו השוטרים 11 חשודים במעורבות ברצח, כל אחד על פי חלקו".