משלחת של משפחות החטופים נפגשה הלילה (בין חמישי לשישי) עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בניו יורק, והביעה בפניו אי-שביעות רצון מהיעדר התמיכה של האו"ם - וגם מהתבטאויותיו, בהן אמר בין היתר כי "מתקפת החמאס לא התרחשה בוואקום". הפגישה בין הצדדים הייתה מתוחה מאוד, ובמהלכה הטיחו בו נציגי המשלחת שאלות על פועלו במלחמה: "למה אתה לא אומר כלום? למה לא שמענו ממך מילה על החטופים?".
2 צפייה בגלריה
משפחות החטופים נפגשו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בניו יורק
משפחות החטופים נפגשו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בניו יורק
המשפחות הזמינו את גוטרש לישראל, הוא התחמק מכך והשיב: "נתניהו לא עונה לי לטלפונים"
גוטרש טען כי לא כך המצב, וכי כן התבטא בנושא. נציגי המשפחות קראו לו להגיע אישית לישראל ולצפות בזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס, ועל כך השיב גוטרש באופן מתחמק, ואמר כי "נתניהו לא עונה לי לטלפונים".
רוני, שאחיה אלכס לובנוב מוחזק בשבי חמאס ברצועה, אמרה לגוטרש כי "כולנו בזה ביחד - וגם אתה מזכ"ל האו"ם חלק מזה". לדבריה, "אנחנו לא יכולים להמשיך בחיים שלנו. אשתו של אחי החטוף בחודש השישי להריונה. ביטלתי את החתונה שלי, החיים נעצרו, אין כלום עד שהם חוזרים. אנחנו זקוקים לעזרתך".
בסוף המפגש, המשפחות העבירו למזכ"ל את דיסקית החטופים, לצד מסמכים ותמונות רבות על מנת שיכיר לעומק כל אחד מהמקרים. גוטרש הביע בפני המשפחות צער על אירועי ה-7 באוקטובר ואמר להן כי הוא תומך בהן וכואב את כאבן. המשפחות הפצירו במזכ"ל לתמוך בהן גם פומבית, ללחוץ על הצלב האדום וארגוני הסיוע, ועל הציר של איראן, קטאר ומצרים במטרה להביא לעסקאות לשחרור שבויים נוספות בהקדם האפשרי.
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
2 צפייה בגלריה
משפחות החטופים נפגשו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בניו יורק
משפחות החטופים נפגשו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בניו יורק
"אנחנו מחכים לראות אותו עושה צעדים אמיתיים בשטח, כפי שבהחלט יש בכוחו"
מטה פורום משפחות החטופים בניו יורק, שיזם את המפגש יחד עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, מסר כי "את הדברים שהמזכ"ל אמר לנו בפגישה הסגורה הוא צריך להגיד לכל העולם. להגיד שהוא תומך בנו בחדר סגור זה עץ שנפל ביער. האו"ם מאותת לעולם כולו שאירועי 7 באוקטובר הם אקט התנגדות לגיטימי ולא טרור ברברי בלתי נסלח. אנחנו מחכים לראות אותו עושה צעדים אמיתיים בשטח, כפי שבהחלט יש בכוחו".
המשלחת הייתה צפויה להיפגש עם סגנית המזכ"ל אמינה מוחמד, אך שעות ספורות לפני הפגישה התבשרה כי גוטרש עצמו יגיע לשוחח איתם, וחלקם חששו תחילה כי מדובר בספין תקשורתי על גבם. המפגש נערך אחרי שהשגריר ארדן ושר החוץ אלי כהן ביטלו את השתתפותם במפגש הקודם בעקבות דבריו של גוטרש כי "מתקפות החמאס לא קרו בוואקום".