לפני שוועדת השרים לענייני אבטחה תתכנס היום (ראשון) לדון בהארכת האבטחה על בני משפחתו של בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה צייץ בטוויטר כי הגיש תלונה במשטרה בגין איומים מצד אחד הארגונים שהוביל את מחאת בלפור בשנים האחרונות.
"הגשתי תלונה במשטרה נגד ארגון חוזה חדש ששולט בפעילות של 'קריים מינסטר' ונגד ישי הדס, לאחר שפרסמו פוסט שיש בו קריאה ברורה לפגוע ברעייתי שרה ובבניי יאיר ואבנר", כתב נתניהו, שהוסיף כי ביקש מהמשטרה לטפל גם בתלונות שהגיש ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט לאורך השנים בגין הסתה לרצח שרובן לא טופלו. במשטרה אישרו כי יחידת הסייבר בלהב 433 תחקור את התלונה.
2 צפייה בגלריה
תנועת קריים מיניסטר בפוסט המאיים על משפחת נתניהו
תנועת קריים מיניסטר בפוסט המאיים על משפחת נתניהו
הפוסט שעמד בבסיס התלונה של נתניהו
(מתוך פייסבוק)
הוועדה, בראשות שר הדתות מתן כהנא מתכנסת לבקשת ראש המטה של נתניהו, אשר חיון, שדרש במכתב להאריך את האבטחה עקב איומים על משפחת נתניהו. נציגי שב"כ הוזמנו לוועדה ויבהירו שם אם אכן יש מקום להאריך את האבטחה ואם תמונת האיומים השתנתה, ובהתאם לזה תקבל החלטה. עד כה לא המליץ השב"כ להאריך את האבטחה על שרה, יאיר ואבנר נתניהו, והיא אמורה לפוג ביום שני - חצי שנה לאחר השבעת הממשלה החדשה.
2 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
משפחת נתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הוועדה עצמה החליטה בחודש יולי האחרון לקצר בחצי שנה את האבטחה שמקבלים בני משפחתו של נתניהו. "בגלל התדירות והחומרה של האיומים המחרידים הללו", כתב נתניהו, "קבעה ועדת השרים לענייני אבטחה שאשתי וילדיי יקבלו אבטחה במשך שנה לאחר תום כהונתי, עם אפשרות להארכה נוספת בהתאם למצב האיומים. אבל ועדת השרים של הממשלה הנוכחית החליטה באופן שרירותי, במנותק מהמציאות, לקצר את התקופה בחצי שנה. ההחלטה הסופית תתקבל ביום ראשון, וזה כשרק ביום שישי הגיע איום נוסף, כשהמאיימים מציינים את היום בו תוסר האבטחה - זוהי קריאה מפורשת לפגוע בהם".
בארגון Crime Minister מסרו בתגובה כי "נתניהו מתקרבן, משקר ומתיר את דמנו. אין קו אדום שהאיש לא יחצה כדי שמשפחתו תמשיך לחלוב את הקופה הציבורית. נתלונן נגדו על הסתה. אין בפוסט שפרסמה התנועה איום על איש מבני משפחת נתניהו. מאז שהנאשם נתניהו הפיץ את הפוסט שלה, התקבלו בעמוד הפייסבוק שלה איומים ונאצות מצד תומכי נתניהו. ב'קריים מיניסטר' צפויים להתלונן במשטרה כנגד המאיימים, ולפנות ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על פתיחת חקירה נגד בנימין נתניהו בחשד להסתה נגד אנשיה. נזכיר כי בעבר פרסם יאיר נתניהו ברשתות החברתיות את הפרטים האישיים של ראשי התנועה, פרסום אשר גרר איומים על חייהם והוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד נתניהו הבן בבית המשפט".
פורסם לראשונה: 21:47, 11.12.21