3 צפייה בגלריה
הזירה באריאל
הזירה באריאל
הזירה באריאל
שישה נערים שהשתתפו בסיור באזור אריאל, בו התרחשה התקרית במהלכה נדקר פלסטיני למוות, הגישו אתמול (ראשון) תלונות ואף מסרו עדות במשטרה בנושא. הנערים, בגילי 14, טענו בפני החוקרים כי המון הערבי התקיף אותם. לאחר שמסר עדות, אחד הנערים נחקר באזהרה בחשד למעורבות באירוע.
הבוקר תקיים ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן דיון בנוגע לתנאי מעצרו של תושב השומרון, החשוד ברצח הפלסטיני. אתמול פנה עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" למבקר תלונות נחקרים בשב"כ בדרישה לעצור מיד את החקירה, זאת בעקבות סדרת אירועים קשים אותם עבר העצור לטענתו בחקירותיו. בתלונה תיאר עורך הדין כי מרשו נאלץ בין היתר לעשות את צרכיו על עצמו וכי הוא עבר אירוע לבבי במהלך החקירות.
3 צפייה בגלריה
עלי חסן חרב
עלי חסן חרב
חשד שנרצח על ידי יהודי בדקירות. עלי חסן חרב
3 צפייה בגלריה
הפגנה במחאה על מעצרו של היהודי החשוד ברצח הפלסטיני באריאל
הפגנה במחאה על מעצרו של היהודי החשוד ברצח הפלסטיני באריאל
הפגנה במחאה על מעצרו של היהודי החשוד ברצח הפלסטיני באריאל
בשב"כ דחו את הטענות ואמרו כי "מדובר בחקירת אירוע חמור בו נהרג פלסטיני. החקירה מצויה תחת צו איסור פרסום ומשכך לא נוכל להתייחס לפרטיה. יובהר כי החקירה מתנהלת בהתאם להוראות הדין ונתונה תחת ביקורת שיפוטית קפדנית בהליכים וערכאות שונות. הטענות בדבר שלילת זכויות הנחקר והתיאורים שהוזכרו, משוללים כל יסוד ומטרתם להסיט את השיח מהחשדות החמורים וליצור דה-לגיטימציה לפעילות השירות".
שלשום נערכה הפגנה על תנאי מעצרו של החשוד, והשתתפו בה פעילי ימין, רבנים וחברי הכנסת עידית סילמן ושמחה רוטמן.

בתוך כך, אחת ממארגנות סיור הילדים, אם לשבעה שנעצרה אתמול, שוחררה בשעות הערב לאחר חקירתה. סנגורה, עורך הדין דניאל שימשילשווילי, אמר: "משטרת ישראל בניצוחה של ימ"ר ש"י עשו מעשה שלא ייעשה. באו לאור יום ועצרו אם לשבעה ילדים לעיני בתה הקטנה בת ה-9. הם הובילו אותה לתחנת המשטרה, שם היא שהתה יותר מ-6 שעות שלמות על חקירה שהייתה יכולה להיפתר בזימון פשוט בטלפון".
במקביל שחרר צה"ל שלושה מבני משפחתו של הפלסטיני שנרצח בדקירות לאחר שגבה מהם עדות אתמול. כזכור ביום שלישי שעבר התרחש עימות פיזי בין מספר ילדים יהודים שסיירו סמוך לאריאל לבין מספר פלסטינים מהכפרים הסמוכים. במהלך העימות נדקר הפלסטיני עלי חסן חרב למוות. לאחר האירוע נעצר תושב השומרון כבן 40, והוא חשוד בעבירות של רצח ושיבוש הליכי משפט. מעצרו הוארך והוא מנוע מלפגוש עורך דין.