2 צפייה בגלריה
תגובה לעצומה להקל את תנאי המאסר של עמירם בן אוליאל
תגובה לעצומה להקל את תנאי המאסר של עמירם בן אוליאל
מכתב הנגד של חברי הסגל
לאחר שפורסם ב-ynet כי חברי כנסת מהקואליציה, רבנים ופרופסורים חתמו על עצומה הקוראת להקל על תנאי המאסר של רוצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא ב-2015, יותר מ-100 חברי סגל מאוניברסיטת בר אילן מפרסמים תגובה נגד עצומת התמיכה ברוצח, שעליה חתם בין היתר גם רקטור האוניברסיט. החותמים אף תלו את המכתב ברחבי האוניברסיטה. "בן אוליאל הוא טרוריסט לכל דבר ועניין", אמר אחד הפרופסורים.
"אנו למעלה מ-100 חברות וחברי סגל מאוניברסיטת בר-אילן שותפים לצער משפחות הנרצחים במהלך השבת ודואבים את כאבן", נכתב בהודעה נגד עצומת התמיכה בבן אוליאל, שעליה חתום כאמור גם רקטור האוניברסיטה, פרופ' אמנון אלבק. "לצד הצער הכבד, אנו מבקשים.ות להביע התנגדות נחרצת וזעזוע מפרסום העצומה העוסקת באסיר המורשע עמירם בן אוליאל. בן אוליאל הורשע (פה אחד, במחוזי ובעליון) ומרצה את ענשו על שב- 31 ביולי 2015, בעיירה הפלסטינית דומא, רצח בכוונה תחילה את בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ואת בנם בן השנה וחצי עלי באמצעות בקבוקי תבערה שזרק לתוך ביתם. בנם בן ה-4, אחמד דוואבשה, נפצע קשה מכוויות. ביתם עלה באש", נכתב בהודעה.
2 צפייה בגלריה
"הזדעזענו מהתמיכה באוליאל - הוא טרוריסט לכל דבר ועניין"
"הזדעזענו מהתמיכה באוליאל - הוא טרוריסט לכל דבר ועניין"
"הזדעזענו מהתמיכה באוליאל - הוא טרוריסט לכל דבר ועניין"
(צילום: יריב כץ)
אותם חברי סגל, באוניברסיטה המזוהה עם הציונות הדתית, מתחו ביקורת גם על הרבנים החתומים על עצומת התמיכה בבן אוליאל. "למגינת הלב - רבנים, ראשי ישיבות ובעלי משרות באקדמיה שחתמו על העצומה - אינם מתייחסים לפשע הנורא ולא לנפגעים ממנו, אלא רק מוטרדים מתנאי מאסרו של האסיר שהורשע ברצח. עיתוי פרסומה של העצומה מעיד על כך שהיא מצטרפת לרוח הגבית הנושבת מן הממשלה בראשות נתניהו ושותפיו, לתמיכה או לפחות לסלחנות כלפי מעשים נוראים המבוצעים נגד ערבים חפים מפשע בימים אלימים אלו.
"בתביעתם חוברים חותמי העצומה לשרים ושרות בממשלה ולמנהיגים רבניים המעניקים ללא בושה וללא היסוס תמיכה בפורעי חוק העצורים בגין מעשים חמורים של הטלת אימה ושל פגיעה מכוונת ברכוש ובנפש. אלו הם פשעי טרור שיש להוקיעם. רבנים, ראשי ישיבות, בעלי משרות אקדמיות - פנינו נשואות אליכם. לאן תוליכונו?!"
בשבוע שעבר פורסם כי מספר רב של רבנים, פרופסרים וחברי כנסת הביעו תמיכה בהקלה על תנאי המאסר של בן אוליאל, ובראשה העברתו מהתא המבודד באגף השמור בכלא אשל לאגף התורני. בין החתומים על העצומה ניתן למצוא גם בין היתר ארבעה חברי כנסת מהליכוד – עמית הלוי, אריאל קלנר, ניסים ואטורי ואביחי בוארון –בנוסף לחברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית ועשרות פרופסורים ודוקטורים, בראשם ישראל אומן, חתן פרס ישראל. את העצומה יזמו במטה "צדק לעמירם".
אחד ממנסחי המכתב, פרופ' נעם זוהר מאוניברסיטת בר אילן, אמר ל-ynet כי "האוניברסיטה מזוהה היסטורית עם הציונות הדתית, וגם רבים מחברי הסגל והתלמידים שייכים למגזר הזה. כמובן שיש מגוון רחב של אנשי סגל וסטודנטים מכל ההשקפות והמגזרים. כשדמויות מובילות בציבוריות הדתית מצאו לנכון בייחוד בימים אלה לצאת לטובתו של הרוצח הזה, שהוא טרוריסט לכל דבר ועניין, זה זעזע אותנו ואנחנו מרגישים צורך להביע את שאט הנפש ואת הדאגה. זה לא מעשה בודד אחד, יש פה פעילות מתמשכת של אנשים שפועלים באלימות. אהדה לאחד מהם במכתב התמיכה בבן אוליאל וההקשר של המכתב הזה נותן רוח גבית כלפי מעשים מהסוג הזה".