2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
הודעות סותרות. מיכאלי וגלאון
(צילום: עמית שאבי, יואב דודקביץ )
בזמן שפעילים במפלגות לוחצים על יושבות הראש גלאון ומיכאלי להתאחד - העבודה ומרצ בחרו לפרסם הודעות סותרות בעניין חתימה, כביכול, על הסכם לחלוקת עודפי הקולות בבחירות הקרובות.
בהודעה רשמית של מפלגת העבודה נכתב כי שתי המפלגות חתמו על הסכם לחלוקת עודפים בבחירות. יו"ר סיעת העבודה ח"כ רם שפע אף צוטט כמי שאומר ש"נפעל על מנת למנוע הקמת ממשלה ע"י הצד הכהניסטי-משיחי שמתכנן את סיום הדמוקרטיה הישראלית ונמשיך את השינוי שהתחלנו". במפלגת העבודה אמרו כי יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, ציינה: "הבחירות הקרובות קריטיות לעתיד המדינה, נעשה כל מה שצריך בשביל למנוע את עליית הכהניזם לשלטון".
זמן קצר לאחר פרסום ההודעה מטעם העבודה טענו במרצ כי ההודעה אינה מדויקת. בהודעה מטעם מפלגתה של גלאון נכתב כי "לא נחתם היום הסכם עודפים עם מפלגת העבודה. הגענו להסכמה עקרונית לחתימה עם הסכם העודפים לאחר סגירת הרשימות באם לא תהיה ריצה משותפת".
ההודעות הסותרות של העבודה ומרצ מתפרסמות ברקע הקמפיין שמתנהל נגד מפלגת העבודה במטרה להביא לאיחוד בין שתי מפלגות השמאל בגוש. בעוד במרצ הביעו נכונות לאיחוד כזה - במפלגת העבודה שוללים אותו על הסף. הודעה של מפלגת העבודה על חתימה על הסכם עודפים מאותתת כי לא יהיה איחוד בין שתי המפלגות שחתמו כביכול על הסכם. במרצ העדיפו לעדכן כי לא נחתם הסכם, כדי להשאיר את אופציית האיחוד בין שתי המפלגות על סדר היום.

בכירים במפלגת העבודה: לפיד מאחורי הקמפיין לאיחוד

בימים האחרונים מתנהל קמפיין לאיחוד בין העבודה למרצ תחת הכותרת "שתי מנהיגות - החלטה אמיצה אחת". בכירים במפלגתה של מיכאלי האשימו כי מאחורי הקמפיין מסתתר ראש הממשלה יאיר לפיד, שמנסה להפעיל לחץ על שתי המפלגות להתאחד, אך ביש עתיד הכחישו בתוקף.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד
( צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
באופן חריג, במפלגת העבודה החליטו להילחם נגד קמפיין האיחוד בדרך לא שגרתית ולאיים על מנהלי הקמפיין בתביעה משפטית. המפלגה הגישה איומי תביעה נגד מארגני הקמפיין בטענה שלא הזדהו ולא פרסמו בשם מי פעלו, בהתאם לחוקי הבחירות. אך בהודעה של מארגני הקמפיין דווקא פורסמו שמותיהם של העומדים מאחורי היוזמה, ומדובר בין היתר מדובר במובילי מחאת בלפור.. בתגובה לאיומים של מפלגת העבודה, כתבו מארגני הקמפיין ליו"ר העבודה מרב מיכאלי: "לא נירתע מהניסיון להלך עלינו אימים".
ממפלגת העבודה נמסר בתגובה כי "מפלגת העבודה לא תבעה ולא תתבע אף פעיל חברתי. צוות הקמפיין של המפלגה נחשף לקמפיין אנונימי ורצה לדעת האם מאחוריו מסתתרת מפלגה. לעצם העניין, חשוב לזכור כי בבחירות 2020 העבודה ומרצ התאחדו והאיחוד ריסק את השמאל ל 7 מנדטים והעלה את נתניהו לשלטון. בבחירות 2021 העבודה ומרצ רצו בנפרד, הכפילו את כוחן ל-13 מנדטים והובילו להקמת ממשלת שינוי. נמשיך להתנהל באחריות לטובת שמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה".