ברקע הניסיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרחיב את הממשלה ולייצב אותה בעקבות איומי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לפרוש, גורמים פוליטיים אומרים שיריב לוין יסכים לוותר על תיק המשפטים עבור ראש האופוזיציה יאיר לפיד - אם זה יסכים להיכנס לממשלה.
1 צפייה בגלריה
לפיד ולוין
לפיד ולוין
לפיד ולוין
(צילום: AP, EPA)
לאחרונה אמרו גורמים בליכוד כי גובשה הצעה עבור ליברמן ולפיד להיכנס לממשלה ולקבל מקומות בקבינט. המטרה הייתה לחשק את המחנה הממלכתי, ולמנוע את יציאתו מהממשלה. במסגרת ההצעה שגובשה הועלו רעיונות למשרדים אפשריים שאפשר למסור ללפיד לתקופת כניסתו, כאלה שיעודדו אותו לעשות את המהלך גם בלי פרישה של בן גביר וסמוטריץ' מהממשלה.
כעת, ל-ynet נודע כי אם לפיד ייכנס לממשלה ויבקש לפרק הזמן הזה להחזיק בתיק המשפטים, השר יריב לוין - מי שהוביל את המהפכה המשפטית שעוררה מהומה גדולה, יסכים לוותר על המשרד על מנת לאפשר את כניסת לפיד.
עד כה היה תיק המשפטים לאחד מתיקי המריבה בממשלות הקודמות, וגם בממשלה הנוכחית הקפיד נתניהו למסור אותו למקורבו לוין, מתוך הכרה והבנה שמדובר באחד התיקים הרגישים ביותר לימין ולנתניהו בפרט. לאור הרגישות הזו, וגם לאור העובדה ששר המשפטים עומד בראש הוועדה לבחירת שופטים - שטרם בחרה שופטים לבית המשפט העליון, כולל נשיא חדש - לא ברור אם להצעה של הליכוד יתלוו גם התניות, שאולי יגרמו ללפיד לסרב.
לפיד, נציין, מבהיר שגם אם ייכנס לממשלה כדי לקדם את עסקת החטופים - הדבר יהיה לפרק זמן קצוב ומוגבל. עם זאת, מסירת משרד המשפטים לידיו - גם אם לפרק זמן קצר - מאותתת משהו על הכוונות העתידיות של הליכוד, ועל ההבנה שהמהפכה המשפטית לא תחזור במתכונתה הקודמת - ואפילו לא במתכונת דומה.
לפיד התייחס לדברים, ואמר בריאיון לערוץ 9: "אנחנו לא מבקשים אף תיק בתמורה להצטרפותנו, רק שיוציאו את הקיצונים ונעשה את העסקה". מיש עתיד נמסר כי "ראש הממשלה לשעבר לפיד, דוחף להצלת החטופים והחזרתם הביתה ולא להצלת נתניהו ושותפיו הקיצוניים. הליכוד כהרגלו התבלבל – ניצחון מוחלט זה להחזיר את החטופים אחרי מחדל היסטורי, לא להישאר בשלטון ולהיאחז בכיסא".