1 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)
כמעט שתי יממות חלפו מאז שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הדחתו, אבל שר הביטחון יואב גלנט עדיין לא קיבל את מכתב הפיטורים. רק אחרי שיקבל את המכתב תחל תקופה של 48 שעות, שבסיומה הוא יחדל לכהן בתפקיד. במקביל, גלנט הגיע בצהריים (יום ג') לדיון ביטחוני שתוכנן מראש בלשכת ראש הממשלה.
במוצאי שבת, בזמן שנתניהו שהה בלונדון כינס גלנט מסיבת עיתונאים וקרא לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית בשל ההשפעה שלה על צה"ל ומוכנות מערכת הביטחון. למחרת, בתגובה, פיטר אותו נתניהו במהלך שהוביל להתפרצות של המחאה, להשבתת המשק ועוד. אמש, כ-24 שעות אחרי הפיטורים ועל רקע החרפת המחאה, הסכים נתניהו עצמו להשהות את החקיקה. בהודעה על כך הוא לא הזכיר את גלנט או את פיטוריו.

אתמול הגיע גלנט הגיע לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת וחשף בדיון הסגור: "לפי דוחות המודיעין - ישנה החלשות במעמדה הבינלאומי של ישראל, לרבות התמיכה של ארצות הברית". הוא הוסיף: "אנחנו במשבר חריף וחסר תקדים".
בתום הדיון החסוי, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר "שמענו דברים מדאיגים. זו לא העת להחליף שר ביטחון". הוא הוסיף כי רוב חברי הוועדה תומכים בהישארותו של גלנט בתפקידו במשרד הביטחון.