ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (חמישי) כי הפלסטינים מונעים כל אפשרות לחקירת מותה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול בג'נין לאחר שנפגעה בראשה מקליע בחילופי אש בין כוח צה"ל לבין חמושים פלסטינים. "הרשות הפלסטינית מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת", אמר בנט בדיון שקיים בנושא הקמת המשמר הלאומי-אזרחי.
"אני מכאן חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים", הוסיף בנט, "וגם יש לי ציפייה מהרשות הפלסטינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה, בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת".
2 צפייה בגלריה
אבו מאזן ונפתלי בנט ישיבת ממשלה
אבו מאזן ונפתלי בנט ישיבת ממשלה
"הרשות מונעת גישה לממצאים בסיסיים". בנט ואבו מאזן
(צילום: AFP , EPA)

מוקדם יותר הטיל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את האחריות למותה של העיתונאית על ישראל וכינה אותה "שהידית של ירושלים". בטקס האשכבה לאבו עאקלה שהתקיים במוקטעה שברמאללה בהשתתפות אלפי פלסטינים, אמר אבו מאזן כי הרשות תסרב לכל חקירה עם ישראל. "הפשע הזה לא יכול לעבור ללא השלכות. אנחנו מסרבים ונסרב לבצע חקירה משותפת עם רשויותיה של ישראל, שכן היא זו שביצעה את הפשע. נגיע במהרה לבית הדין בהאג כדי לחקור את הפושעים"
2 צפייה בגלריה
גופתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בירושלים
גופתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בירושלים
גופתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בירושלים
(צילום: AFP)

ראש הממשלה בנט אמר כי הפעולות של ישראל אל מול הטרור הפלסטיני יימשכו. "אנחנו נמצאים בגל טרור שגבה חיים של 19 ישראלים. הטרוריסטים שיצאו בכוונת תחילה להרוג אזרחים, לא ביצעו חקירות על מה מדובר, הייתה כוונת תחילה להרוג ישראלים. אנחנו חייבים לקטוע את הגל הזה, לכן כוחות הביטחון ממשיכים בפעילות סביב השעון, לקטיעת גל הטרור".
בנוגע להקמת המשמר הלאומי-אזרחי, אמר בנט כי הצעד יסייע בהשבת הביטחון לרחובות ישראל. "אולי אפשר לקרוא לזה 'המשמר הישראלי'. הממשלה הזאת צריכה להיות 'ממשלת הבט"פ' - החזרת הביטחון. לכן, בשיתוף פעולה, אנחנו עושים היום צעד משמעותי להקמת המשמר הישראלי' שייתן ביטחון גם ברחובות ישראל בשגרה וגם חלילה, במצב חירום, כחלק מלקחי מבצע שומר החומות".
בדיון השתתפו השר לביטחון הפנים, שרת הפנים, סגן השר לביטחון פנים, ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבט"פ, מנכ"ל משרד הפנים, מפכ"ל המשטרה, ראש אמ"ץ, מפקד מג"ב, המשנה ליועמ"שית לממשלה, נציגי אגף התקציבים באוצר וגורמים נוספים.

מאות שוטרים מחר בהלוויית העיתונאית, רחובות ייסגרו

מאות שוטרים בנוכחות גלויה ובמעגלים רחבים ייפרסו מחר משעות הבוקר לקראת הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בירושלים. הלוויה צפויה להתקיים בהשתתפות אלפים בבית הקברות הנוצרי בהר ציון, ותחל בגן הבונים הסמוך לשער ציון לכיוון בית הקברות הנוצרי. המשטרה תחסום את הרחובות הסמוכים בהתאם במטרה לאפשר את קיום הלוויה כחוק.
במשטרה אמרו כי הם שמים דגש על רגישות ללוויה עצמה לצד נחישות מול פורעי חוק ומפרי סדר שירכבו עליה וינצלו אותה. בנוסף נערכים למניעת אירועי חיכוך ואלימות.
במשטרה הודיעו כי הם מקיימים מהלכי הידברות מקדימים מול בני משפחה. ומתמקדים בפעילות מקדימה למעצר מסיתים ומפרי סדר מהימים האחרונים. גורם במשטרה אמר ל-ynet כי "אלימות, הסתה והפרות סדר יטופחו בהתאם בכלים שברשותנו. לא נאפשר ללוויה לשמש כסות וחסות להפרות סדר אלימות ולא נאפשר למפרי סדר להתפרע ולהפר את הסדר בחסות הלוויה".